خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«روشنگری در انتخابات وظیفه‌ی هنرمند است»

حسین زمان از خوانندگان سرشناس پاپ درباره‌ی ضمن تاکید بر شناخت هنرمندان از جامعه می‌گوید: «روشنگری در زمینه‌های مختلف مثل انتخابات وظیفه هنرمندان است.»

این خواننده درباره باید‌ها و نباید‌های اظهار نظر هنرمندان درباره‌ی انتخابات می‌گوید: «نظر شخصی من این است که هنرمند به واسطه‌ی مردم در این جایگاه قرار دارد و باید قدرشناس مردم باشد. هنرمند باید دست مردم را در برخی از شرایط بگیرد و از حقوق آنها دفاع کند. هنرمند باید دردهای مردم را بشناسد و در صحبت‌ها و آثار هنری خودش نشان دهد.

در مملکت ما همه چیز با سیاست آمیخته است و از هر موضوعی گفتن به عنوان اقدامی سیاسی تلقی می‌شود. بنابراین هنرمندان به محض اینکه می‌خواهند به وظیفه هنری خودشان عمل کنند و مدافع حقوق مردم باشند به آنها انگ سیاسی می‌چسبانند. من چنین موضوعی را فعالیت سیاسی نمی‌دانم . دفاع از حقوق مردم جزو وظابف ذاتی هنرمند است. در مملکت ما هر اعتراض و هر صدای مخالف را برچسب سیاسی می‌چسبانند که موضوعی جدا است.»

زمان نقش داشتن هنرمندان در امور موثر در زندگی مردم را وظیفه هنرمند می‌داند: «من هنرمندان را موظف می‌دانم تا در مواردی که می‌تواند در زندگی مردم موثر باشد، نقش بازی کنند و خودشان را نشان دهند. این موارد می‌تواند انتخابات یا هر چیز دیگری باشد.»

زمان درباره‌ی نحوه حضور هنرمندان می‌گوید: «چگونگی حضور هنرمند از چگونگی وظیفه او مشخص است. برداشت من این است که وظیفه‌ی هنرمند روشنگری است، هنرمند باید واقعیت‌های جامعه را بشناسد و به زبان هنری بیان کند. بنابراین آگاهی‌بخشی و روشنگری در زمینه‌های مختلف مثل انتخابات وظیفه هنرمندان است که این تلقی شخصی من است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا