خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تجمع اعتراضی در دانشگاه امیرکبیر

/گفت‌وگو با دو دانشجو/

تعدادی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر امروز، 27 بهمن در اعتراض به وضعیت فعلی کشور و بازداشت دانشجویان و همینطور اتفاقات آبان ماه و دی ماه در  صحن غربی دانشگاه تجمع کردند، دانشجویان موضوع انتخابات را در وضعیت فعلی بلاموضوع می‌دانستند. 300-400 نفر در این تجمع شرکت کردند.

این دانشجویان شعارهایی مثل «زندانی سیاسی آزاد باید گردد»، «از خون جوانان وطن لاله دمیده، عدالت کجایی؟»، «نه پادگان نه بنگاه، درود بر دانشگاه» سر دادند. آنها همچنین پلاکاردهایی به دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «میران رنج ملت است.»، «متحد، متحد مقاومت می‌کنیم»، «مردم درگیر فقرند، اینا تو فکر رای‌اند»

یکی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به انصاف نیوز گفت: «تجمع  در مورد وضعیت بسته‌ای بود که ایجاد شده بود. چهلم کشته‌شدگان سانحه‌ی هواپیمای اوکراینی هم هست اما مهمتر از همه علل اصلی این مسایل در کشور است. تعداد تجمع‌کنندگان هرچه جلو رفتیم بیشتر شد. شعارهایی که داده شد بیشتر در مورد برخورد حاکمیت و همچنین موضوع زندانیان سیاسی بود. تاکید بچه‌ها بیشتر روی بهاره هدایت بود که اخیرا دستگیر شده است. شعارهایی هم حول موضوع جمهوریت داده شد.

هم چهلم بود و هم موضوع انتخابات بود و همین دلیل تجمع دانشجویان بود. فکر می‌کنم این نشان می‌دهد که دیگر مساله سر صندوق رای رفتن یا نرفتن نیست، مساله مشکلات اساسی و ساختاری است. بازداشت دانشجویان حتما در این تجمع نقش داشت مثل بازداشت بهاره هدایت یا دیگر دانشجویان منتقد.

حراست و انتظامات اول برخوردی با تجمع‌کنندگان داشتند و پلاکاردهایشان را پاره کردند و آنها را پرت کردند اما وقتی هرچه پیش رفت آرام‌تر شدند. مثل همیشه عده‌ای از یک طیف خاص بودند که برخورد بسیار زننده‌ای داشتند. گوشی بچه‌هایی که فیلم می‌گرفتند را گرفتند و پرت کردند.»

دانشجوی دیگری که در این تجمع حضور داشت گفت: «اول یک حلقه‌ی مرکزی در صحن غربی دانشگاه شکل گرفت و دانشجویان جمع شدند. یک بیانیه تدارک دیده بودند و پلاکاردهایی در دست داشتند و شعارهایی می‌دادند که محوریت آن از حوادث دی ماه شروع شد و به حوادث آبان ماه و اعتراضات مردمی اشاره کرد و گریزی هم به حادثه‌ی انهدام هواپیما زد و در مورد بازداشت فعالان سیاسی صحبت شد و در نهایت هم به پایان جمهوریت اشاره شد. بین زندانیان سیاسی هم بهاره هدایت به طور خاص مورد توجه قرار گرفت.

ابتدای تشکیل حلقه‌ی مرکزی تجمع متاسفانه شاهد این بودیم که حراست فیزیکی دانشگاه به حلقه‌ی مرکزی حمله کردند و پلاکاردهای دانشجویان را کشیدند و بلندگوها یا حتی چند گوشی را شکستند که این باعث شد ابتدای تجمع شاهد التهاب باشیم اما دانشجویان مقاومت کردند و دانشجویان بیشتری به آن حلقه اضافه شدند و حراست عقب کشید. تجمع حدود ساعت یک تمام شد و در انتها هم یک دقیقه سکوت به احترام قربانیان حادثه‌ی هواپیمای اوکراینی که چهلم آنها است انجام شد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا