خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عباس علی آبادی بایکوت خبری شده است؟

علیرغم تغییر سکاندار ساختمان سمیه اما هنوز تیم قبلی در این وزارتخانه با همان سبک و سیاق فاطمی امین فعالیت دارند و به دلایلی به‌نظر می‌رسد تا وقتی تغییر برخی انتصابات فاطمی‌امین انجام نشود، عملکرد وزیر فعلی منعکس نمی‌شود.

استراتژی‌ اعلامی عباس علی‌آبادی، پیگیری وعده‌های تحقق‌پذیر با نتایج پایدار و بلندمدت برای صنعت کشور است؛ روشی که در صورت تحقق می‌تواند برای دیگر وزارتخانه‌ها نیز الگو باشد و سیاستگذاران بجای وعده‌های بی پشتوانه، برنامه‌هایی عملیاتی و تحقق پذیر را پیگیری کنند؛ برای مثال وزیر فعلی صمت برخلاف اسلاف خود، به‌جای شعار تولید میلیونی خودرو یا واردات بدون برنامه‌ی خودروهای خارجی، پروژه تغییر گفتمان (شیفت پارادایم) صنعت خودرو را در دستور کار قرار داده است، به نحوی که تنها طی چند ماه تمام صنعت خودرو به سمت برقی شدن حرکت کرده است؛ هرچند برخی کارشناسان هم این پروژه را برای ایران مفید و عملی نمی‌دانند.

در دوران علی‌آبادی واردات خودرو انجام شد ولی تا اینجا هدفمند بوده است. وزیر صمت به جای پیگری اهداف تبلیغاتی از واردات، سیاست کلان این وزارتخانه را ذیل روش خودروهای خارجی دنبال کرد و با اعطای تعرفه‌های خاص و ارزان، وارد کنندگان را برای خودروهای برقی تشویق کرد.

نتایج و نمود این تلاش‌ها در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو مشهود است. در این نمایشگاه تمامی خودروسازان دولتی و خصوصی نمونه‌هایی از محصولات برقی در معرض دید علاقمندان گذاشته‌اند که این نشان می‌دهد راهبر کنونی وزارت صمت، نمره قابل قبولی در انتقال ادبیاتی جدید به صنعت خودروی ایران داشته است و خودروسازان را به تکاپو انداخته تا با تحولات جهانی همراه باشند.

اگر مانعی پیش روی وزیر فعلی صنعت قرار نگیرد و نگاه بدبینانه به خودروهای برقی کارشناسی نباشد، شاید صنعت خودروی ایران با یک پرش فناورانه از بنزینی به برقی، بتواند خود را با تحولات جهان همگام کند و عقب افتادگی نسل خودروهای بنزینی را جبران کند.

اما چرا آنطور که باید این تلاش‌ها شنیده نمی‌شود؟ به نظر می‌رسد، جریان‌های رسانه‌ای عباس علی‌آبادی را بایکوت خبری کرده باشند؛ رسانه‌های مهم کشور نظیر صدا و سیما، روزنامه ایران، خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری ایسنا و.. نسبت به این تحول صنعت خودرو کاملا بی‌اعتنا و منفعلانه واکنش نشان دادند و تقریبا هیچ گزارشی از عملکرد چندماهه وزیر صمت منتشر نکردند.

عجیب‌تر آنکه برخی رسانه‌هایی که نزدیک دولت هستند حتی گزارش تصویری دیدارهای وزیر صمت از صنعتگران را هم روی خروجی خود بارگذاری نکردند. در حالیکه وزارت صمت با برگزاری نمایشگاه «تحول صنعت خودرو» به دنبال ارائه کارنامه عملکرد خود است، این رسانه‌ها تاکنون هیچ گزارشی از تحول صنعت خودرو منتشر نکرده‌اند که به نظر می‌رسد از بی‌تفاوتی فراگیر ناشی از نوعی هماهنگی مسبوق به سابقه باشد.

منشاء این تحریم خبری عباس علی‌آبادی به طور دقیق مشخص نیست؛ اما شاید مهمترین انگیزه آن، تلاش‌های برخی افراد منتسب به فاطمی امین است تا کارنامه این دو وزیر در اذهان عمومی با یکدیگر مقایسه نشود و ضعف‌های وزیر سابق و جنجالی ساختمان سمیه عیان نشود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا