خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در چند حوزه انتخابیه انتخابات رقابتی نیست؟

رییس‌جمهور روحانی گفت: در گزارشی که وزارت کشور به من داده بود و در دولت مطرح کرد، گفتند که در ۷۰ حوزه، انتخابات غیررقابتی است و این من را نگران کرد و همه تلاش من این بود که کاری کنیم که رقابت بیشتر شود و حتی الامکان افرادی که امکان تایید آنها طبق قانون وجود دارد، تایید شوند و به صحنه بیایند تا اینکه انتخابات پرشور شود. امروز از وزارت کشور در مورد ۷۰ حوزه ای که گفته می‌شد رقابتی نیست، پرسیدم که طبق آخرین گزارش فقط ۴۴ حوزه رقابتی نیست.

به گزارش ایرنا رییس جمهوری در پاسخ به سوالی دیگر درباره فضای انتخاباتی رقابتی در کشور و لیست انتخاباتی منتشر شده موسوم به یاران روحانی اظهارداشت: فضا مقداری نسبت به گذشته فرق کرده است، امروز شور و نشاط نسبی را در کشور برای انتخابات می بینیم و می‌خواهیم این شور و نشاط به حداکثر برسد و انتخابات به بهترین شکل برگزار شود.

وی گفت: حتما انتخابات پرشور و حداکثری به نفع همه ما است، حتما آمریکایی‌ها از حضور حداکثری مردم خوشحال نمی‌شوند و خوشحالی آنها در انتخابات حداقلی مردم است، به نفع مردم کشور ما نیز نخواهد بود.

روحانی اظهارداشت: از ابتدا نگران بودم که شرایط به گونه ای باشد که رقابت خوبی صورت نگیرد و وقتی رقابت نیست ممکن است انتخابات سالم و درست باشد، اما حضور مردم کم می‌شود و در رقابت حضور مردم بیشتر می‌شود.

رییس جمهوری اضافه کرد: در گزارشی که وزارت کشور به من داده بود و در دولت مطرح کرد، گفتند که در ۷۰ حوزه، انتخابات غیررقابتی است و این من را نگران کرد و همه تلاش من این بود که کاری کنیم که رقابت بیشتر شود و حتی الامکان افرادی که امکان تایید آنها طبق قانون وجود دارد، تایید شوند و به صحنه بیایند تا اینکه انتخابات پرشور شود.

وی اظهارداشت: امروز از وزارت کشور در مورد ۷۰ حوزه ای که گفته می‌شد رقابتی نیست، پرسیدم که طبق آخرین گزارش فقط ۴۴ حوزه رقابتی نیست.

روحانی ادامه داد: خوشحالم که در اکثر حوزه‌ها انتخابات رقابتی است و جاهایی که رقابتی نیست مردم حضور پیدا کنند حتی اگر ممکن است از حزب آنها کسی نباشد. اما همه ما ایرانی هستیم و از حزب رقیب می‌تواند کسی را انتخاب کند که اصلح تر و بهتر است و می‌توانند برای کشور در مجلس مفید باشند.

هیچ لیستی به نام لیست دولت و روحانی نداریم

وی تاکید کرد: دولت در انتخابات هیچ دخالتی ندارد و هیچ لیستی به نام لیست دولت و روحانی نداریم، امیدواریم مردم در انتخابات به بهترین شکل شرکت کنند و ان شاء الله آثار آن بسیار خوب برای ملت باشد مجلس بسیار خوب و با روحیه جدید برای اداره کشور مواجه باشیم.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه در انتخاباتی که پیش‌روی ما هست ما چه اقدامی انجام می‌دهیم، اظهار داشت: من وقتی در یک سخنرانی عمومی صحبت می‌کنم مردم باید بدانند که اقدامات قبلی من موثر واقع نشده و اگر موثر واقع می‌شد نیازی نبود که من در سخنرانی چیزی بگویم. هر وقت مردم دیدند که من در سخنرانی به یک مساله مهم اشاره کردم، پیشاپیش بدانند که من اقداماتی را که لازم بوده را انجام داده‌ام و به ثمر نرسیده است.

رییس دولت تدبیر و امید بیان کرد: با هر کسی که لازم بوده صحبت کنم و با هر جا که لازم بوده که بنویسم من نوشته‌ام و پیام فرستاده‌ام و صحبت کرده‌ام. وقتی دیدم که به نتیجه نرسیدم ناچارم بیایم و به مردم بگویم که من چنین نقدی را دارم و اگر نگویم به مردم خیانت کردم و من حاضر نیستم به ملت خودم خیانت کنم.
وی ادامه داد: اینکه من در هر جایی که صحبت می‌کنم سوابق قبلی را هم بگویم و مثلا بگویم که به چه کسی نامه نوشتم، کجا صحبت کردم، در چه جلسه بحث کردم، مثلا در شورای عالی امنیت ملی چقدر بحث کردیم بعد شورای عالی امنیت ملی یک نماینده را نزد شورای نگهبان فرستاد. و من همه اینها را یکی یکی توضیح بدهم و بگویم که چه زمانی به شورای نگهبان نامه نوشتم آنها چه زمانی به من جواب دادند.  همه اینها اقدامات معمولی من است. اینها اقدامات قانونی و دائمی من است. من باید اقدام کنم و این کار را انجام می‌دهم. یک جایی هم لازم می‌دانم این حرفم، نظرم و نقدم را به مردم بگویم. فکر می‌کنم وقتی اعلام عمومی می‌کنم تاثیر دارد کما اینکه تأثیر داشت. صحبت‌های من و نقد من تاثیر داشت. حالا ممکن است ما در آن نقطه مطلوب نباشیم ولی به هر حال شرایط ما بهتر شد.

سه گزینه پیش روی مردم در انتخابات

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: الان مردم ما در برابر این سه گزینه یعنی انتخاب مطلوب، انتخاب محدود و بدون انتخاب قرار دارند. انتخاب مطلوب ممکن است نباشد. یعنی از نظر برخی‌ها این انتخاب ممکن است مطلوب باشد و از نظر برخی مطلوب نباشد. اگر مطلوب نبود، آیا انتخاب محدود را هم کنار بگذاریم؟
روحانی یادآور شد: یعنی بنا بود من بین ۱۰۰ نفر، دو نفر را انتخاب کنم حالا بین ناچارم بین ۵۰، دو نفر را انتخاب کنید، آیا رها کنم. انتخاب من محدود شده از۱۰۰ به ۵۰ آمده است. ولی انتخاب من از بین نرفته بلکه انتخاب محدود شده است. حالا به جای انتخاب محدود من انتخابات را کنار بگذارم و قهر کنم و بگویم که در انتخابات شرکت نمی‌کنند اینگونه که ضرر می‌کنم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا