خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عمود عماد، فروغ افروغ

محمد توکلی، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشت کوتاهی به بهانه‌ی درگذشت عماد افروغ نویسنده، جامعه‌شناس و نماینده‌ی مردم در مجلس هفتم نوشت:

این سال‌ها خیلی‌ها خود را «انقلابی» و «اصولگرا» می‌خوانند و از کنار همین عناوین به نان و نوایی رسیده‌اند. اما اگر کمی از این برچسب‌های سیاست‌زده عبور کنیم و به معنای واقعی واژه بنگریم می‌توان به این نتیجه رسید که خیلی وقت‌ها آنها که به بیرون از قطار انقلاب هدایت شده‌اند اصولگرا و انقلابی بودند نه مدعیان حاضر در قطار و لوکوموتیو آن!

مرحوم افروغ از جمله‌ی همین افرادی بود که به جرم اصولگرا بودن از جمع «اصولگراها» اخراج شد و به جرم تکیه بر گفتمان انقلاب اسلامی در جمع «انقلابی‌ها» راهی نیافت. از همان هنگامی که در مجلس هفتم «نقد درون گفتمانی» پیشه کرد به تدریج مورد غضب اصولگرایان و سردمداران این جریان قرار گرفت و هر چه زمان گذشت زبان او سرخ‌تر شد و خشم همراهان سابق از او افزون‌تر.

عمود تفکر عماد افروغ نقد جمهوری اسلامی با ملاک‌های انقلاب اسلامی بود. او بر این باور بود که برای نجات نظام راهی جز این نیست که وضعیت برآمده از عملکرد مسئولان جمهوری اسلامی را با معیار قرار دادن آرمان‌های انقلاب اسلامی بی رحمانه نقد کرد.

فروغ افروغ نیز زمانی بیشتر از قبل در جامعه پدیدار شد که در برنامه‌ی تلویزیونی «پارک ملت»، با اجرای محمدرضا شهیدی‌فرد کمی بیشتر از قبل صراحت به خرج داد و از ضرورت نقد رهبری گفت؛ سخنان که برای میزبان و میهمان دردسرها آفرید!

روحش شاد و یادش گرامی.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بنام‌ نامی یکتا : مرحوم عماد افروغ به راستی شایسته نام و نام خانوادگیش زیست، و این جهان را با دلی پر از نگرانی ها برای آینده این خاک پاک ایران با مردمان سخت کوش و تلاشگرش ترک نمود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا