خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر آموزش و پرورش: در مقابل فشارها ایستادگی خواهم کرد

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که «متأسفانه یکی از سازمان‌هایی که افراد در مقابل تحولاتش مقاومت می‌کنند، آموزش وپرورش است»، گفت: اخیرا با هدف ایجاد نشاط در دانش‌آموزان ابتدایی قدم بسیار کوچکی در زمینه‌ی حذف آزمون برداشتیم؛ اما متاسفانه با هجمه‌ای عظیم در این زمینه مواجه شدیم؛ هرچند اینجانب با تمام وجود جلوی فشارها ایستادگی خواهم کرد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از سایت آموزش و پرورش، سیدمحمد بطحایی در دیدار با روسای مجامع خیرین مدرسه ساز سراسر کشور که در سالن  اجتماعات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برگزارشد، افزود: وقتی صحبت از تحول در یک جامعه می‌شود، منظور فقط معنای آکادمیک و مدیریتی آن نیست؛ بلکه منظور تطابق  فعالیت‌های جامعه با نیازهای روز جامعه است و اگر جامعه‌ای این انطباق را انجام ندهد با نیازهایش فاصله می‌گیرد و این دردی است که آموزش وپرورش ما به آن دچار است و شدیدا نیازمند تحول است.

او خاطرنشان کرد: در جامعه امروزی مشاهده می‌کنیم برخی جوانان با کوچکترین مشکل اقدام به خودزنی می کنند و یا در زندگی مشترک سریعا سراغ طلاق می روند این ناشی از آن است که افراد در مدرسه مهارت صبر و تحمل و حل مسائل زندگی را فرا نگرفته‌اند. امروز ما با تحول و تغییر دنبال آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان هستیم.

بطحایی ادامه داد: ما امروز مخالف جداسازی بچه‌ها با معیارهایی همچون پولدار و بی پول و فرزندان مقامات و افراد عادی هستیم و خواهان سبک شدن کیف بچه‌ها از کتاب‌های کمک درسی هستیم. بنابراین آزمون را از دوره ابتدایی حذف کردیم تا نشاط و سرزندگی را به مدارس هدیه دهیم.

او در جمع خیرین مدرسه ساز با اشاره به اهمیت جوانگرایی در مجمع خیرین گفت: خیرین مدرسه ساز فرهنگ خیری را بیش از پیش در جامعه به خصوص در بین جوانان گسترش دهند. هر آجری که توسط خیرین در ساخت مدرسه استفاده می‌شود ساختمان یک مدرسه را نمی سازد بلکه فرهنگ آینده یک کشور را می‌سازد و تمدن  یک مملکت را به وجود می‌آورد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: هرچند ممکن است تلاش‌های خیرین از دید مسولین پنهان بماند اما اجر اخروی آن همواره نزد خدای متعال محفوظ خواهد بود. تحول در فضای مدارس نیز باید انجام شود و خیرین جوان نیز به مجامع خیرین مدرسه ساز بپیوندند و این تلاش بیش از پیش، اعضای مجامع را می‌طلبد تا فرهنگ مدرسه سازی و خیری در جامعه نهادینه شود.

او اجرای طرح هایی مانند خواهر خوانده در امر مدرسه سازی را به خیرین پیشنهاد کرد و افزود: چقدر خوب است دانش‌آموزان ناحیه ۳ شیراز مدرسه‌ای در یکی از روستاهای سرباز سیستان وبلوچستان بسازند تا فرهنگ مدرسه سازی در جامعه ارتقاء یابد.

بطحایی همچنین از اختصاصی شدن منابع درآمدی آموزش و پرورش درسال ۹۷ خبر داد و گفت: تا کنون اگر ملکی در آموزش وپرورش فروخته می‌شد، پولش به خزانه واریز می‌شد اما از سال آینده پس از دو هفته این مبلغ می‌تواند در همان استان هزینه شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. جناب وزیر شادی قطره چکانی که بدرد نمیخوره میگم حالا که دور دور بیسوادهاست اصلا دیپلم را بدون ازمون بدید که شادیش یه چیزی بیرزه الحمدولله بسیاری از رشته هایدانشگاهی هم که بدون کنکوره انوقت میتونیم کرور کرور دکتر و….تحویل بدیم تا به ریش هر چی دکتر دود چراغ خورده بخندند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا