خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقض قانون توسط قانون‌گذاران آینده!

ایسنا نوشت: اگرچه از چندی پیش تبلیغات داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شبکه های مجازی شروع شده است ولی با آغاز رسمی زمان تبلیغات کاندیداها متاسفانه از اولین ساعات شروع انتخابات در سطح شهر شاهد بی قانونی برخی داوطلبین هستیم. چرا که برخی داوطلبین با چسباندن پوسترها و عکس های خود بر درو دیوار، جداول و تیرهای چراغ برق چهره زشتی به شهر داده اند.

طبق قانون چسباندن آگهی های تبلیغاتی برروی ایستگاه های اتوبوس، تابلو ها و اِلمان های شهری ممنوع بوده و هواداران کاندیداهای مجلس شورای اسلامی نباید اقدام به چسباندن تبلیغات برروی این تابلوها کنند.

موسی زاده یکی از شهروندان ارومیه در گفت وگو باایسنا افزود: تبلیغات کاغذی که در سطح شهر انجام می شود هیچ تاثیری در شناخت و آگاهی مردم ندارد.

وی با اشاره به اینکه اگرتبلیغات کاغذی در مکان هایی که شهرداری مشخص کرده انجام شود قانون مندی داوطلبان را نشان می دهد، تصریح کرد: عدم چسباندن پوستر های تبلیغاتی بردر و دیوار شهر یک قانون است و به نظر من کاندیدایی که به قانون های اولیه پایبند نیست نمی تواند قانون گذار خوبی هم باشد.

این شهروند با اشاره به گسترش فضای مجازی و دردسترس بودن این فضا در اختیار مردم اظهار کرد: بهتر است داوطلبان از طریق فضای مجازی و سخنرانی در ستادها برنامه های خود را به مردم اطلاع رسانی کنند.

اکبری یکی دیگر از شهروندان ارومیه ای در گفت و گو با ایسنا ضمن گلایه از مسئولان تبلیغات داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل چسباندن عکس داوطلبین بر در مغازه اش خاطرنشان کرد: در طول مدت تبلیغات انتخاباتی هرروز شاهد چسباندن عکس های داوطلبین بروی درو دیوار خانه ها، مغازه ها و زشت شدن چهره شهر هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در کشور با کمبود و گرانی کاغذ روبرو هستیم، یاد آور شد: داوطلبین مجلس شورای اسلامی به این مورد آگاهی دارند که به دلیل تحریم ها با کمبود کاغذ روبرو هستیم چرا باید در چنین شرایطی این حجم از تبلیغات کاغذی توسط خودشان انجام شود؟!

حسن زاده یکی دیگر از شهروندان ارومیه ای در گفت و گو باایسنا افزود: با توجه به آنکه مکان‌های متعددی در نقاط مختلف شهر برای تبلیغات کاندیداها در نظر گرفته شده، ولی متاسفانه طرفداران کاندیداها به محل‌های مجاز تبلیغات توجهی ندارند و در هر جایی پوسترهای خود را می‌چسبانند که این خود نوعی بی قانونی و عدم توجه به حقو ق شهروندان است.

وی به هزینه بالای چاپ تبلیغات اشاره  کرد وگفت: یک داوطلب انتخاباتی که خود باید قانون مند باشد چرا باید بیهوده با چاپ پوستر های گران قیمت نوعی بی قانونی و اسراف  را ترویج دهد.

حسن زاده تصریح کرد: تمامی امکانات شهری بیت المال هستند و طرفداران داوطلبان باید از تخریب اموال عمومی خوداری کنند و از راه های دیگر همچون فضای مجازی و ستاد های خود به تبلیغ نماینده شان اقدام کنند.

وی ادامه داد: اگرچه ماموران شهرداری در این مدت هرروز اقدام به تمیزی معابر و درو دیوار شهر می کنند ولی فردا دوباره این مشکل تکرار می شود.

علیرضا ملا محمدی زاده فرماندار ارومیه نیز در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه ۶۵ نقطه در شهر برای تبلیغات رایگان کاندیداهای مجلس یازدهم در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: ۱۱۸‌دیوار سفید در قالب سازه ۳*۶ برای تبلیغات رایگان کاندیداها در سطح شهر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تخلفات گزارشی از شهرستان تصریح کرد: ۳۱ مورد تخلف به هیات بازرسی استان گزارش شده که عمده موارد تخلفات گزارشی مربوط به تبلیغات زود هنگام بوده است.

ملامحمدی زاده ادامه داد: طبق مقررات، الصاق تبلیغات در روی ماشین ها، اجرای کارناوال تبلیغاتی، دیوار نویسی و تبلیغ در تلویزیون های شهری ممنوع است.

علی شایگان مدیر عامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه در گفت وگو باایسنا افزود: نصب هرگونه پوستر و بنر تبلیغاتی در سطع شهرو معابر جرم است و طرفداران کاندیداها باید به این مورد توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه این دوره به نسبت دوره گذشته تبلیغات کاغذی در سطح شهر کم تر است، تصریح کرد: کاندیدای نمایندگی مجلس که خود به قانون عمل نمی کند نمی توان انتظار داشت مردم به او رای دهند و اورا به عنوان نماینده خود به مجلس فرستند.

شایگان با تاکید بر اینکه کارگران شهرداری از اولین روز شروع تبلیغات در حال تمیز کردن شهر هستند، خاطر نشان کرد: رنگ آمیزی هر متر از جدول های سطح شهر بین متری ۷تا۳۰ هزار تومان هزینه برای شهرداری دارد.

مدیر عامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه با بیان اینکه تاکنون شهرداری هیچ شکایتی از داوطلب نمایندگی مجلس به دلیل انجام تخلفات در تخریب چهره شهربه مراجع ذیربط انجام نداده است، افزود: پس از انتخابات هرگونه تخلف در این حوزه از مراجع ذیصلاح و قانونی قابل پیگیری خواهد بود،  امید است طرفداران نمایندگی مجلس با عمل به قانون چهره شهر را بیش از این تخریب نکنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا