خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جوان‌ترین کاندیدای خبرگان: مردم صداقت غیرشعاری می‌خواهند

سید محمد سجاد موسوی، جوان ترین کاندیدای انتخابات میان‌دور‌ه‌ای مجلس خبرگان می‌گوید مردم صداقت و ساده‌زیستی غیرشعاری مسوولان را می خواهند. او همچنین تاکید می‌کند که اهمیت خاص انتخابات مجلس شورای اسلامی نباید باعث غفلت از انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان شود.

به گزارش انصاف نیوز سید محمد سجاد موسوی با اشاره به اهمیت و حساسیت انتخابات دوم اسفندماه گفت: «چه در مورد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و چه انتخابات میان‌دوره‎ای مجلس خبرگان رهبری، حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای در وهله‌ی نخست و سپس انتخاب آگاهانه‌ی آنها از جمله عوامل تضمین کننده امنیت کشور است.

او در ادامه افزود: «به تعبیر رسای رهبر معظم انقلاب، انتخابات برای کشور و ملت ما فرصتی بسیار بزرگ و برای دشمنان تهدید است، چه آن که دشمنان از پشتوانه‌ی مردمی نظام  به خاطر حضور باشکوه و مقتدرانه مردم در انتخابات بسیار بیشتر از امکانات تسلیحاتی و قوای نظامی هراس و واهمه دارند. برگزاری انتخابات از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نشان دهنده‌ی صلابت و استواری نظام اسلامی بر رای مردم است، چه آن که این مساله خود گواهی بزرگ بر مردم سالاری دینی در کشور ما به شمار می رود.

او در ادامه با تاکید بر این که بر اساس اصل یکصد و هفتم قانون اساسی، تعیین رهبر از بین فقهای واجد شرایط، مهم ترین وظیفه و کارکرد مجلس خبرگان است گفت: «اهمیت خاص انتخابات مجلس شورای اسلامی نباید باعث غفلت از انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان شود، بلکه توجه به هر دو انتخابات به خصوص در استان تهران حائز اهمیت است.»

کاندیدای انتخابات میان‌دوره ای مجلس خبرگان یادآور شد: «هدف از حضور بنده در این عرصه، نباید رقابت با بزرگان و خدمتگذاران با سابقه ای تعبیر شود که عمری را در راستای حفظ انقلاب و ارزش های دینی سپری کرده‌اند بلکه غرض اصلی تلاش برای پرشورتر برگزار شدن انتخابات و به تبع آن، وجود رقیب انتخاباتی به منظور جلب آرا و سلیقه‌های مختلف در آوردگاه مهم انتخابات است.

از سوی دیگر ،ایجاد انگیزه در طلاب فعال حوزه علمیه به منظور تلاش بیشتر برای کسب مراتب بالای علمی و اجتهادی مدنظر بوده،ضمن آن که زمینه‌سازی برای ارتقای امیدواری مردم به حوزه و آینده آن نیز مطرح است، چرا که ورود طلبه‌های جوان در این عرصه، موفقیتی برای حوزه علمیه محسوب می شود.

موسوی خاطرنشان کرد: «به لطف الهی، حوزه‌ی علمیه این حد از بالندگی را دارا است که اساتیدی در سنین جوانی در مراتب بالای علمی به عرصه‌ی فقه و اجتهاد تحویل دهد و صد البته امروزه بسیاری از اساتید جوان حوزه در این رتبه ها و بلکه بالاتر قرار دارند.

ورود امثال بنده همچنین لبیک گویی به ندای مقام معظم رهبری است، به این معنا که وقتی رهبر عزیزمان، راهبرد جوان‌گرایی را اعلام و آن را از نکات اساسی گام دوم انقلاب قرار می دهند، این ورود لبیک گویی به ندای رهبری قلمداد می شود.»

او همچنین گفت: «مجلس خبرگان رهبری در کنار وظایف قانونی که عبارتست از تعیین رهبری در صورت لزوم و نظارت بر این جایگاه، دو وظیفه اجتماعی مهم دیگر بر عهده دارد؛ یکی حمایت از ولی فقیه بعد از نظارت و تایید ایشان و تشریح مقاصد و اهداف نظام و رهبری به مردم و به نوعی همراه کردن مردم با مقاصد والای نظام و انقلاب و دیگری ارتباط تنگاتنگ با مردم و شنیدن مشکلات و دردهای جامعه و انتقال این مشکلات به کارگزاران و مسوولان مربوطه و در یک کلمه، مطالبه‌گری احقاق حقوق مردم از مسوولان.

بی شک تحقق این مهم جز با روحیه جوانی و با اندیشه جهادی وانقلابی محقق نخواهد شد، ضمن آن که مردم از مسوولان صداقت و ساده‌زیستی غیرشعاری و در عرصه عمل را می خواهند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا