خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای عجیب انتخاب جورج گالووی | مجید تفرشی: مردم با صندوق رای نظر خود را به حکومت و اپوزیسیون تحمیل کردند

مجید تفرشی، تاریخ‌پژوه با اشاره به نحوه‌ی انتخاب شدن جورج گالووی در انتخابات میان‌دوره‌ای پارلمان در شهر روچدیل گفت: مردم این شهر کوچک به جای اینکه برای اعتراض به دولت و سیاست احزاب اپوزیسیون با صندوق رای قهر کنند با رفتن به پای صندوق رای نظر خود را به حکومت و احزاب رقیب تحمیل کردند و کاری را به سرانجام رساندند که به هیچ وجه با رای ندادن نمی‌شد انجام دهند.

مجید تفرشی

آقای تفرشی در گفت‌وگو با انصاف نیوز گفت: انتخابات روز گذشته در شهر کوچک روچدیل ظاهرا هیچ اهمیتی در سپهر سیاسی بریتانیا ندارد ولی همه‌ی ناظران، سیاستمداران و افکار عمومی و رسانه‌ها این انتخابات را بسیار جدی دانسته‌اند که این موضوع دلایل مختلفی دارد.

او در توضیح بیشتر دلایل این انتخابات گفت: در انتخابات میان‌دوره‌ای این شهر در آخرین روزها حزب کارگر کاندیدای خود را به دلیل اظهارنظرهایش علیه اسرائیل و به نفع فلسطینی‌ها کنار گذاشت که این تصمیم با جنجال بسیاری هم همراه شد. به همین خاطر حزب کارگر در این انتخابات کاندیدای رسمی نداشت.

تفرشی در ادامه گفت: با این وجود چندین کاندیدا به شکل مستقل و یا از سوی احزاب کوچک در انتخابات حضور پیدا کردند. آقای جورج گالووی هم در این شهر کاندیدا شد. او که از اعضای قدیمی حزب کارگر بوده چندین دوره نماینده‌ی پارلمان بود به دلیل مواضع به شدت ضد امپریالیستی و طرفداری از ایران و فلسطین چهره‌ای شناخته شده بود.

به گفته‌ی تفرشی گالووی که فردی پر طرفدار بین افرادی است که به سیاست‌های حاکمیت و دولت فعلی بریتانیا معترض هستند به عنوان کاندیدای مستقل در این انتخابات حضور داشت و توانست با اکثریت مطلق و دو برابر رای نفر دوم انتخاب شد.  

این تاریخ‌پژوه در تحلیل آنچه در این انتخابات رخ داده گفت: ظاهر قضیه این است که تنها یک کرسی از پارلمان بریتانیا در اختیار چنین فردی با این دیدگاه‌ها قرار گرفته است اما این اتفاق چند پیام با خود به همراه دارد. اول اینکه انتخاب او سیاست‌های دولت و حزب کارگر را در موضوعات داخلی و همینطور مسئله‌ی فلسطین را به چالش کشید.

او ادامه داد: از طرف دیگر انتخاب گالووی به این شکل نشانه‌ای برای انتخابات بعدی هم خواهد بود که افرادی مثل جورج گالووی در نقاط مختلف بریتانیا با ابراز انزجار از دولت حاکم و احزاب رقیب راهی را بروند که سیاست دو حزبی سنتی بریتانیا را به چالش بکشند.

مجید تفرشی در پایان در پاسخ به این سوال که «مهمترین پیام این انتخابات چه بوده است؟»، گفت: مردم یک شهر کوچک به جای اینکه برای اعتراض به دولت و سیاست احزاب اپوزیسیون و رقیب با صندوق رای قهر کنند با عزم همگانی و رفتن به پای صندوق رای نظر خود را به حکومت و اپوزیسیون تحمیل کردند و کاری را به سرانجام رساندند که به هیچ وجه با رای ندادن نمی‌شد انجام دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام – آقای تفرشی جان ! در آنجا که گفتید، رآی را میشمارند، خود جرج هم بالاسر صندوق وایساده …

    1
    3
  2. با سلام آقای تفرشی اینجا در ایران رای را نمیشمارند می خورند و از اپوزیسیون و ضدانقلاب هم یاد گرفتند آتش میزند رای را بعدشم کاندید بیچاره را می اندازند به چرخ گوشت بعد وقتی که هزار تیکه شد در می آوردند و هر تیکه اش را سر یه صندوق رای می فرستند تا به شمارش رای نظارت کند بله آقای تفرشی عزیز ایران ما این توری ولی آنجا بیچاره جرج چطوری هم زمان به هزاران صندوق رای سر می زند ولی چاره دارد چرخ گوشت همین

  3. با سلام انصاف نیوز عزیز بنده خواهش میکنم نظر بنده همان چرخ گوشت را منتشر فرمائید تشکر از شما عزیزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا