خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نگاه منفعت‌طلبانه به مردم در بزنگاه‌های حساس!

حجت الاسلام مجتبی لطفی، از شاگردان آیت الله منتظری در یادداشتی تلگرامی با عنوان «نگاه منفعت طلبانه به مردم در بزنگاه‌های حساس!» نوشت:

۱. روز گذشته وقتی خواستم وارد حرم حضرت معصومه شوم، جوانی به جرم پوشیدن لباس تنگ لی که یکی دو جایش ریش ریش شده بود، از سوی حراست حرم اجازه ورود به حرم را نداشت! به مامور عرض کردم: او مسافر جوانی است که آمده زیارت، برخورد نادرست شما اثر خوبی ندارد. لباس او چه ایرادی دارد؟!
مامور گفت: یعنی چه که ایراد ندارد، اگر فردا با شورت آمد باز هم ایراد ندارد؟! به ما دستور دادند نگذاریم.

تعجب کردم! از منطق قوی و مغالطه!

۲. درس خارج فقه آیت الله محقق ساعت ۱۰ که تمام می شود از درب دیگر حرم خارج می شدم، خانم جا افتاده ای به سمت درب ورودی حرم می رفت، کمی فوکولش بیرون از روسری بود، دو خانم پلیس به سویش شتاب کردند تا تذکر دهند، تذکر حفظ حجاب!

این دو قصه دو مورد از موارد بسیاری است که در هر شهری ممکن است رخ دهد.
اما چند روز صبر کنید، جمعه، روز اخذ رای، دوربین های صدا و سیما تعمدا در حال شکار لحظه رای دادن همان جوان با شلوار لی ریش شده است و به ویژه همان خانم مذکور حتی اگر رژ لب به لب، و ناخن کاشته و موی مش زده و بیرون زده از زیر روسری!

و قس علی هذا راهپیمایی ۲۲ بهمن …

این یعنی مردم تا جایی مردمند و محترم و در سبک زندگی آزاد هستند، که موافق منویات ما باشند.

این یعنی اگر فردا روزی همان جوان یا خانم مذکور برای احقاق حق خود خواست در اداره مداره ای استخدام شود، در هزار توی پیج و خم حراست و گزینش و استخدام، کفش پاره کند!

در همین ایام رهبری برای شرکت در رای دادن بار عام دادند با این تعبیر که حتی اگر از من هم “خوشتان” نمی آید رای بدهید.

اینجا که پای انجام تکلیفی که مفتی آن خودشانند در کار است و حاکمیت سخت بدان محتاج، مخالفت با رهبری اصلا مضر نیست چه برسد از ایشان خوشتان نیاید!

ولی اگر فردا روزی رفتیم تا جایی از دوایر دولتی و حکومتی استخدام شویم و احقاق حقی کنیم، واحد گزینش از جمله پرسش های کلیدی و اثر گذارش، التزام و تبعیت از ولایت مطلقه و رهبری است و این‌جا مو را از ماست می کشند!

اینها و همه اینها، مشت نمونه خروار است از دیدگاه و نگرش متناقض و منفعت طلبانه نسبت به مردم در بزنگاه‌های حساس!

شما چه فکر می کنید؟!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا