خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نوازنده های اخراجی: به جای پاسخگویی به سرعت بساط آزمون از نوازندگان را برپا کرده‌اند.

به گزارش ایسنا،

نمایندگان ۴۰ نوازنده اخراج شده از ارکستر سمفونیک تهران صبح امروز (۱۱ شهریورماه) در خبرگزاری ایسنا حاضر شدند و طی نشستی صمیمانه از دغدغه‌های خود در چند ماه اخیر سخن گفتند.

مهدی کلانتری (مایستر کنترباس ارکستر سمفونیک)، ماکان خویی‌نژاد (مایستر ویلنسل)، پژمان اختیاری (نوازنده آلتو) و رامین براتی (نوازنده ترومبون) در این نشست حضور داشتند و درباره حواشی اخیر ارکستر سمفونیک تهران از ماجرای شرکت نکردن در آزمون نوازندگی بنیاد رودکی تا جزئیات دیدار با وزیر فرهنگ سخن گفتند.

مهدی کلانتری (مایستر کنترباس ارکستر سمفونیک) در سخنانی اظهار کرد: بخشی از حواشی ارکستر سمفونیک عقبه طولانی‌تری دارد و به اجرای سال ۹۸ به رهبری منوچهر صهبایی برمی‌گردد. جنجال زمانی آغاز شد که آقای صهبایی پیش از آغاز کنسرت ما خطاب به حاضران گفت: شهرداد روحانی، رهبر دائمی و مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران از ایران فرار کرده است. این اظهار نظر آقای صهبایی واکنش تماشاگران و نوازندگان را برانگیخت و طوری رفتار کرد که انگار مجبور است، ‌ ارکستر سمفونیک تهران را رهبری کند.

ماکان خویی‌نژاد (مایستر ویلنسل ارکستر سمفونیک تهران) نیز تاکید کرد: ما با صرف آزمون گرفتن از نوازندگان مشکلی نداریم اما این کار قاعده و قانون خاص خودش را دارد و در همه دنیا به یک شکل است. نوازندگان فقط یک بار برای ورود به ارکستر سمفونیک باید آزمون بدهند و نیازی به آزمون‌های متعدد نیست؛ آن هم در حالی که خیلی‌ها معتقدند، صدادهی ارکستر سمفونیک تهران درجه یک است.

پژمان اختیاری (نوازنده آلتو ارکستر سمفونیک تهران) نیز یادآور شد: هرگاه به بنیاد رودکی برای حق و حقوقمان اعتراض کردیم، به جای پاسخگویی به سرعت بساط آزمون از نوازندگان را برپا کرده‌اند. ما تا بحال ۵ بار آزمون داده‌ایم؛ مثل این است که به یک پزشک جراح بعد از ۵ هزار ساعت جراحی، یک جسد بدهید و بگویید آن را تشریح کن، ‌ ببینیم بلد هستی یا نه؟

رامین براتی (نوازنده ترومبون ارکستر سمفونیک تهران) نیز در این نشست درباره جزئیات جلسه اخیر خود با  محمدمهدی اسماعیلی سخن گفت و اظهار کرد: ما جلسه بسیار خوبی با آقای وزیر داشته‌ایم. این اولین بار است که نوازندگان توانستند در یک فضای صمیمی با وزیر فرهنگ دیدار کنند و صراحتا از دغدغه‌هایشان بگویند. این اتفاق بی‌سابقه و بسیار مبارک بود و نتایج مهمی داشت.

انتهای پیام

دستور برای بازگشت ۴۰ نوازنده اخراجی ارکستر سمفونیک تهران

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا