خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«شرکت در انتخابات به کاهش تنازعات ملی و منطقه ای کمک می‌کند»

حجت‌الاسلام رهامی، رئیس بنیاد بین‌المللی صلح تاکید کرد که شرکت در انتخابات مجلس به توسعه صلح پایدار و کاهش تنازعات ملی و منطقه ای کمک می کند.

به گزارش ایسنا، محسن رهامی در بیانیه‌ای نوشت: انتخابات مجلس یکی از عرصه های مهم حضور و مشارکت سیاسی و مدنی مردم در جمهوری اسلامی ایران بوده و حضور فعال در چنین صحنه ای جهت تعیین سرنوشت کشور، حق ملی و قانونی همه شهروندان ایرانی است، از دست دادن این فرصت و چشم پوشی از این حق قانونی و ملی، نوعی فرصت سوزی و امتیازدهی به رقبای سیاسی تلقی می شود.

وی افزود: امروزه در تمامی جوامع توسعه یافته، گردش قدرت و تعیین سرنوشت کلان سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، بر مدار انتخابات و صندوق‌های رأی می گردد، دنیای پیشرفته، تاکنون هیچ بدیلی را در جهت توسعهٔ دموکراسی و مردم سالاری، به عنوان جایگزین صندوق‌های رأی عرضه نکرده است.

رئیس بنیاد بین‌المللی صلح در ادامه بیان کرد: در شرایط حساس منطقه‌ای و جهانی کنونی، وحدت و انسجام ملی و حضور مؤثر در صحنه های سیاسی، از جمله انتخابات مجلس قانونگذاری، یکی از مؤثرترین روش‌ها برای جلب اعتماد بین‌المللی و توسعهٔ صلح پایدار و کاهش تنش‌ها و تنازعات ملی و منطقه‌ای است.

وی در پایان با توجه به مراتب فوق از همه هموطنان عزیز تقاضا کرد که با همه انتقادها و گله‌ها که ممکن است به گردش امور کشور یا نحوه تأیید صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات مجلس، داشته باشند، فرصت استفاده از این حق قانونی و ملی را از دست ندهند و با انتخاب افراد صالح و توانمند، در تشکیل مجلسی کارآمد، پرتوان و در خور شأن ملت شایسته ایران و در تراز نام ایران عزیز، در جهت استیفای حق قانونی و ملی خود اقدام و ایفای نقش کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. “در تشکیل مجلسی کارآمد، پرتوان و در خور شأن ملت شایسته ایران و در تراز نام ایران عزیز، در جهت استیفای حق قانونی و ملی خود اقدام و ایفای نقش کنند.”
    اقای رهامی یک بار آنچه را که نوشتی بخوان ، ببین از خودت شرم نمیکنی !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا