خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یادداشت ظریف درباره‌ی انتخابات مجلس

«جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در اینستاگرام نوشت: در تمام این سال‌ها من موظف به دفاع از “تمام ایران” بوده‌ام، حتی کسانی که منافع ملی را آنچنان که باید درنمی‌یابند وجهان را آنچنان که هست نمی‌بینند. حتی دفاع از آن‌ها که بارها من و همکارانم را آزرده‌اند و در این آزردن لختی درنگ نکرده‌اند. وقتی از حق هر ایرانی در برابر تحریم دفاع می‌کنم، وقتی برای دفاع از قدرت مشروع ایران، از این سو به آن سوی جهان می‌روم.

وقتی برای ناکام گذاشتن کارزار ایران ستیزان از هر دریچه‌ای برای سخن گفتن با جهان بهره می‌جویم؛ هر لحظه ایران را خانه‌ای برای همه می‌بینم نه فقط برای کسانی که تاییدم می‌کنند. هر لحظه ایران را همان وطنی می‌بینم که ما را با تمام تفاوت‌هایمان و با تمام فاصله‌هایمان در آغوش گرفته است. بارها با دیگرانی که از دور به ایران نگاه می‌کنند، گفت‌وگو کرده‌ام.

بیش از آنچه تصور می‌کنیم ما را “هم‌سرنوشت” می‌بینند و من سالهاست که دریافته‌ام باور به ایران، باور به همین هم‌سرنوشت بودن ماست. تسلیم ناپذیری در برابر ظلم، ارمغان این فرهنگ ایرانی است. “سلاح زیبایی” که ایران را سال‌هاست محافظت کرده است. جمعه تداوم باور ایرانیان به هم‌سرنوشت بودن است. تصویری روشن از ایرانی که هنوز باورمند به حماسه است و نمایی تمام قد از پرچمی که سال‌هاست بر خاک نیفتاده است. “جمعه” پژواک این پیام است که ایرانیان، وفای به عهد می‌کنند، صلح را با صلح پاسخ می‌گویند و تکریم را با تکریم، اما تسلیم نمی‌شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا