خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یادآوری نامه سال 88 محسن رضایی

به دنبال انتشار یادداشت محسن رضایی در نقد سخنرانی احمدی نژاد در اهواز، نزدیکان و حامیان احمدی نژاد به نقد رضایی پرداخته اند، از جمله نامه ی سال 88 او درباره ی انتخابات را بازنشر کرده اند.

به گزارش انصاف نیوز، یکی از کانال های تلگرامی این جریان نیز در یک نظرسنجی که کنایه ای سنگین به محسن رضایی است، پرسیده: «به نظر شما در حوادث سال 88، کدامیک اثرگذاری بیشتری در ایجاد شبهه در نتایج انتخابات و در نتیجه دامن زدن به اعتراضات داشت؟ به نظر شما در حوادث سال 88، کدامیک اثرگذاری بیشتری در ایجاد شبهه در نتایج انتخابات و در نتیجه دامن زدن به اعتراضات داشت؟ سیدمحمد خاتمی یا محسن رضایی». ادمین این کانال، در توضیح این نظرسنجی، موضع خاتمی در آن سال را تقریبا سکوت ارزیابی کرده است.

متن نامه رضایی در سال 88 دو روز پس از انتخابات

سایت «تابناک» که زیر نظر محسن رضایی است، دو روز پس از انتخابات سال 88 در حالی که آرای او حدود 600 هزار رای اعلام شده بود، نامه ای را با یک توضیح و تیتر «بی‌‌اطلاعی رئیس‌جمهور از شکایت رضایی و انتشار اجباری یک نامه» منتشر کرده بود که در پی می آید:

سایت تابناک، 24 خرداد 1388، ساعت 20: پیرو سخنان امروز عصر دکتر احمدی نژاد در مراسم میدان حضرت ولیعصر(عج)، مبنی بر اینکه تا این ساعت، هیچ شکایتی به شورای نگهبان نشده است، دفتر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تماس با «تابناک» اعلام کرد: با اینکه بنا بر نظر دکتر محسن رضایی، بنا نبود، نامه وی به دبیر محترم شورای نگهبان منتشر شود، ولی با سخنان امروز آقای احمدی نژاد، تصمیم بر این شد که این نامه منتشر شود.

به گزارش تابناک، دفتر محسن رضایی با اعلام تأسف از بی اطلاعی رئیس‌جمهور از این مسأله و اعلام قاطعانه نرسیدن هیچ گونه شکایتی به شورای نگهبان، همین نوع موضع‌گیری‌ها از سوی وی را دلیل دادن نسبت خلاف‌گویی از سوی برخی به ایشان دانست.

بر همین اساس، نامه محسن رضایی خطاب به آیت الله جنتی به شرح زیر است:

«حضرت آیت‌الله جنتی
دبیر محترم شورای نگهبان قانون اساسی

سلام علیکم

تخلفات گزارش شده از ستادهای اینجانب در روز انتخابات جهت رسیدگی به پیوست ارسال می گردد.

در ضمن برآورد ستادهای اینجانب و کارشناسان نشان می دهد که اینجانب در بدبینانه ترین حالت، وضعیتی بین 3.5 تا 7 میلیون رأی داشته ام، هرچند که برخی از کارشناسان تا 9 میلیون رأی نیز برآورد کرده‌اند.

مبنای چنین محاسبه‌ای موارد زیر است:

1 ـ گزارش ناظران اینجانب از محل شعب اخذ رأی.
2 ـ تجمیع آرای بیش از 1000 صندوق (به طور تصادفی)
3 ـ نظرسنجی‌های رسمی و مستقل کشور (منتهی به روز انتخابات)
4 ـ اظهارات مردم به اینجانب و مسئولان ستادها.

خواهشمند است برای رفع شبهه و احقاق حق هواداران به طور جدی به این مسأله رسیدگی فرمایید».

واکنش جوانفکر

«علی اکبر جوانفکر» مشاور و از نزدیکان محمود احمدی نژاد نیز در یادداشتی تلگرمی با عنوان «رنگ؟!» نوشت:

از قول آقای محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مطلبی به شرح زیر در رسانه های ارتباط جمعی منتشر شده است: «شنیده ام که فردی به خوزستان، مشهد شهدای ایران آمده و یک حرف هایی زده است که امیدوارم هرچه زودتر حرف هایش را تکذیب کند. رهبر این انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای هستند و ما همه پیشرفت هایمان را مدیون رهنمودهای ایشان هستیم».

در این زمینه لازم است چند نکته را به ایشان خاطر نشان نمایم.

1- سخنان دکتر احمدی نژاد در مسجد امام حسن مجتبی در اهواز و در حضور انبوهی از مردم این شهر ایراد شد که با تکبیرهای پرشور حاضران مورد تایید قرار گرفت. این امر حاکی از آن است که بیانات رئیس جمهور محترم سابق به روشنی و شفافیت از سوی حاضران فهمیده شده است.

2- رسانه های معاند و مخالف نظام که سابقه روشنی در ضدیت با رهبری دارند، به تحریف سخنان دکتر احمدی نژاد روی آوردند تا مراد خود را از آن حاصل کنند و به دیگران چنین القاء نمایند که رئیس جمهور و دولت یازدهم مخاطب این سخنان نبوده و دکتر احمدی نژاد قصد حمله و تخریب رهبری را داشته است.

3- اظهارات آقای محسن رضایی نشان می دهد که او تحت تاثیر القائات شیطانی معاندان و مخالفان جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و قادر به تفکیک تحریف صورت گرفته از حقیقت ماجرا نیست.

4- جا دارد که عمیقا نگران شویم دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام فریب بازی رسانه ای مخالفان نظام را خورده باشد، تا آنجا که بر مبنای همین فریب خوردگی نیز اقدام به اظهارنظر و موضعگیری کرده است.

5- وقتی مطلبی علیه یک عضو شاخص مجمع، به دبیر آن می رسد، به راحتی می تواند با یک تماس تلفنی، جویای حقیقت ماجرا شود و سپس به اظهار نظر بپردازد. طی نشدن چنین مسیر ساده ای نشان می دهد که او به ابتدایی ترین مصلحت ها هم توجه ندارد!

6- آقای محسن رضایی یک شهروند خوزستانی است و به راحتی می توانسته است به متن نوار و فیلم سخنرانی دکتر احمدی نژاد در اهواز دسترسی پیدا کند. علاوه بر این، متن کامل این سخنان در رسانه های ارتباط جمعی به صورت گسترده انعکاس داشته است. به راستی چرا ایشان تا این حد در پی جویی یک ماجرا از خود ضعف نشان داده است؟

7- حتی با قبول این فرض غلط و بی اساس که روی سخن دکتر احمدی نژاد با رهبر انقلاب بوده باشد، هوشمندی، عقلانیت و درایت حکم می کند که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از پذیرش و انعکاس رسانه ای آن دوری جوید و مدعی باشد که حتما اشتباهی در انعکاس این سخنان رخ داده است.

8- به طور قطع آقای محسن رضایی با بررسی موضوع به این نتیجه خواهد رسید که روی سخنان دکتر احمدی نژاد با رهبری نبوده است. آیا انتظار عذرخواهی ایشان از رئیس جمهور سابق و اولی تر از آن عذرخواهی از رهبری، انتظار به حقی نیست؟

9- برخلاف ادعای آقای محسن رضایی، کاملا غیرمنطقی خواهد بود که دکتر احمدی نژاد سخنان تحریف شده خود را تکذیب کند یا بخواهد در باره آن توضیحی بدهد. بهتر است دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام کمی به خود زحمت دهد و با بررسی حقیقت، مسئولانه اقدام به روشنگری و ابهام زدایی از اذهان نماید.

10- تجربه نشان می دهد که رسانه های معاند و مخالف نظام ابتدا اذهان برخی مسئولان را هدف می گیرند و سپس از طریق آنها بر افکار عمومی تاثیر می گذارند. شایسته است آقای محسن رضایی بیش از گذشته متوجه رنگ آمیزی جریان ضد انقلاب باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ایشان دراین دوران وبا تعویض البسه های گوناگون اصل مهم واستراتژدیک مصلحت را بنحواحسن مراعات نمودند حالا دیگر سرنوشت وتقدیر و……شکل دیگری را رقم زدند جای خود دارد……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا