خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش وزارت امور خارجه به بازگشت ایران به لیست سیاه FATF

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در واکنش به قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF اظهار کرد : متاسفانه این هم از سیاسی‌کاری‌هایی است که در مکانیسم‌های بین‌المللی وجود دارد.

به گزارش ایسنا ، سیدعباس موسوی عصر روز جمعه در حاشیه شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در واکنش  به تصمیم امروز FATF در مورد قرار دادن ایران در لیست سیاه این سازوکار مالی در ادامه اظهار کرد : کشورهایی مثل آمریکا و رژیم عربستان سعودی و حتی رژیم صهیونیستی با توجه نفوذهایی که در این مکانیسم‌ها دارند، سعی می‌کنند با سیاسی‌گری، موضوعات را جهت‌دهی کرده تا این اتفاقات بیفتد. بیشتر از یک سال بود که  ایران همه قوانین و مقررات مربوط به پولشویی و تامین مالی تروریسم را اجرا می‌کرد.

این دیپلمات کشورمان  با بیان این که سازوکارهای بین‌المللی خاصیت‌های خوبی دارند و خاصیت‌های بدتری هم دارند، افزود: بردن ایران در لیست سیاه FATF علیرغم همه تلاش‌ها در داخل کشور و همه قوانین و مقرراتی که سعی کردیم مراعات کنیم، صورت گرفته است.

وی  با تاکید بر این که انگ پولشویی و انگ تامین مالی تروریسم وصله نچسبی است که قطعا به جمهوری اسلامی ایران نمی‌چسبد، تصریح کرد: متاسفانه این هم از سیاسی‌کاری‌هایی است که در مکانیسم‌های بین المللی وجود دارد و  کشورهایی مثل آمریکا و رژیم عربستان سعودی و حتی رژیم صهیونیستی با توجه به نفوذهایی که در این مکانیسم ها دارند، سعی می کنند با سیاسی‌گری ، موضوعات را  جهت دهی کرده  تا این اتفاقات بیفتد .

سخنگوی وزارت امور خارجه  در  ادامه سخنان خود گفت : عربستان به عنوان بانک مرکزی تروریسم و رژیم صهیونیستی به عنوان تروریست دولتی، بدترین جنایات و اقدامات و حمایتها را از سازمانها و گروه های تروریستی سراسر جهان انجام می دهند، ولی  الان می بینیم در  شرایطی قرار گرفته اند که جمهوری اسلامی  ایران را که نهایت همکاری را در این زمینه ها و شفافیت فوق العاده ای دارد، در لیست قرار می دهند.

وی در که در مسجد  شعبه بلوار شهدای صادقیه  رای خود را به صندوق انداخت ، استقبال مردم از انتخابات را خیلی خوب عنوان کرد .

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا