خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش آمریکا به بازگشت ایران به لیست سیاه FATF

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از اقدام اخیر کارگروه ویژه اقدام مالی FATF مبنی بر قرار دادن ایران در لیست سیاه تمجید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز جمعه با صدور بیانیه‌ای با اشاره به تقاضای کارگروه ویژه اقدام مالی اعضایش مبنی بر اتخاد اقدامات تقابلی علیه ایران مدعی شد: ایران باید با عواقب عدم توانایی مداومش مبنی بر همسویی با نرم‌های بین‌المللی خصوصا در تصویب کنوانسیون پالرمو و تامین مالی تروریسم مواجه شود.

پمپئو با اشاره به اینکه ایران نتوانسته استانداردهای مبارزه با تامین مالی تروریسم و مبارزه با پولشویی را تصویب کند مدعی شد که ایران باید از استانداردهای بنیادینی که دیگر کشورهای جهان به آن پایبندند، پیروی کند.

وی در انتها ادعا کرد که اگر ایران می‌خواهد از انزوا در بیاید باید از رفتارهای بی‌پروایانه‌اش دست بکشید و همانند کشوری عادی رفتار کند.

به گزارش ایسنا، سیدعباس موسوی عصر روز جمعه در حاشیه شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در واکنش  به تصمیم امروز FATF در مورد قرار دادن ایران در لیست سیاه این سازوکار مالی در ادامه اظهار کرد : کشورهایی مثل آمریکا و رژیم عربستان سعودی و حتی رژیم صهیونیستی با توجه نفوذهایی که در این مکانیسم‌ها دارند، سعی می‌کنند با سیاسی‌گری، موضوعات را جهت‌دهی کرده تا این اتفاقات بیفتد. بیشتر از یک سال بود که  ایران همه قوانین و مقررات مربوط به پولشویی و تامین مالی تروریسم را اجرا می‌کرد.

این دیپلمات کشورمان  با بیان این که سازوکارهای بین‌المللی خاصیت‌های خوبی دارند و خاصیت‌های بدتری هم دارند، افزود: بردن ایران در لیست سیاه FATF علیرغم همه تلاش‌ها در داخل کشور و همه قوانین و مقرراتی که سعی کردیم مراعات کنیم، صورت گرفته است.

وی  با تاکید بر این که انگ پولشویی و انگ تامین مالی تروریسم وصله نچسبی است که قطعا به جمهوری اسلامی ایران نمی‌چسبد، تصریح کرد: متاسفانه این هم از سیاسی‌کاری‌هایی است که در مکانیسم‌های بین المللی وجود دارد و  کشورهایی مثل آمریکا و رژیم عربستان سعودی و حتی رژیم صهیونیستی با توجه به نفوذهایی که در این مکانیسم ها دارند، سعی می کنند با سیاسی‌گری ، موضوعات را  جهت دهی کرده  تا این اتفاقات بیفتد .

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا