خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کدخدایی: درباره مشارکت درصد نداریم اما نسبت به دوره گذشته تفاوتی نکرده

«عباسعلی کدخدایی»، سخنگوی شورای نگهبان درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات، گفت: در این باره درصد نداریم ولی دوستان وزارت کشور آمار را  دارند، اما مشارکت نسبت به دوره گذشته تفاوتی نکرده و در برخی استان‌ها هم افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان مشارکت مردم در  انتخابات و کندی سرعت دستگاه های احراز هویت الکترونیکی، گفت: “در تماسی که با هیئت‌های نظارت برخی استان‌ها داشتم، مشارکت گسترده است که به مردم تبریک می‌گویم.

وی افزود: مردم در ساعات پایانی روز  پای صندوق ها امدند و با تدابیر وزارت کشور ساعت رای گیری  تمدید شد،  انشالله هیچ کس  بدون رای دادن امروز را تمام نکند.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد : ما معمولا مشکلات  اجرایی در روند انتخابات داریم و در این دوره که احراز  هویت الکترونیکی بود، اگرچه اقدامات خوبی را وزارت کشور انجام داد، اما چون این روش جدید بود، مشکلاتی داشتیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با پیش‌بینی که شده و از آنجایی که دستگاه  اف لاین بود، می‌توانستند با  روش دستی اخذ رای شود و مشکل چندانی نداشتیم، اگرچه توقف‌هایی را داشتیم.

سخنگوی شورای نگهبان درباره گزارش های ارسالی از سوی مردم در سامانه مردم ناظر، اظهار داشت:  ما در سامانه مردم ناظر گزارش هایی را  داریم و ایمیل و تلفن گویا و ستاد نطارت بر انتخابات هم هست که  گزارش ها را می‌دهند، آمار تخلفات را نمی‌توانم دقیق بگویم ولی گزارش هایی که ارسال شد را بررسی کردیم و آنهایی که لازم بود و  پیگیری خاصی نیاز داشت در تهران رسیدگی شد.

کدخدایی درباره زمان اعلام صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان گفت: اعلام صحت انتخابات بعد از پایان شمارش آراست و طبق مهلت قانونی در قانون انتخابات است و پس از پایان شمارش آراء خواهد بود، باید در  تمام حوزه‌ها اعلام صحت یا عدم صحت داشته باشیم.

وی همچنین درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات، گفت: در این باره درصد نداریم ولی دوستان وزارت کشور آمار را  دارند، اما مشارکت نسبت به دوره گذشته تفاوتی نکرده و در برخی استان‌ها هم افزایش یافته است.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان خاطرنشان‌ کرد: تاکنون تخلف مهمی در روند انتخابات گزارش نشده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. شهرستانهایی که ما میشناسیم نصف شده . شخصی که دوره قبل با 98 هزار رای نیاورده این دوره با 57 هزار نماینده شده تو آمل.

  2. میگن شخصی همش میگفت فلانی خیلی صحبتهاش عالیه . بهش گفتند خب مگه چی میگه ؟ گفت راستش انقدر سطح بالاست من چیزی ازش متوجه نمیشم . حالا میگن آمار و اطلاعی از میزان مشارکت ندارند ولی مثل دوره قبل بوده !!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا