خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعلام میزان مشارکت مردم همدان و خوزستان در انتخابات

مصطفی آزادبخت، رئیس ستاد انتخابات استان همدان از اتمام شمارش آراء در شش حوزه انتخابیه استان خبر داد و گفت: از هفت حوزه انتخابیه استان همدان تاکنون شش حوزه انتخابیه تعیین تکلیف شده است.

به گزارش ایسنا آزادبخت شنبه سوم اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میانگین مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان همدان حدود ۴۵ درصد است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از انتخابات سالم در کشور برگزار شد، تصریح کرد: سیستم بازرسی امکان هرگونه تخلف را در انتخابات به صفر رسانده است.

وی با بیان اینکه در استان همدان ۱۴۰ نامزد در انتخابات مجلس رقابت داشتند، افزود: در استان همدان یک میلیون و ۴۰۴ هزار و ۷۳۰ نفر واجد شرایط رأی دادن وجود داشت.

آزادبخت با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر از ۲۳ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی «احد آزادیخواه و هادی بیگی نژاد» به مجلس راه یافتند، ادامه داد: در شهرستان ملایر احد آزادیخواه با ۳۶ هزار و ۴۷۸ رأی و هادی بیگی با ۲۲ هزار و ۵۳ رأی به مجلس راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه در ملایر ۲۳۱ هزار و ۹۵۷ نفر واجد شرایط رأی بودند که میزان آراء مأخوذه از این تعداد ۸۵ هزار و ۴۸۱ رای بوده است، یادآور شد: میزان مشارکت در شهرستان ملایر ۳۶.۸ درصد بوده است.

آزادبخت با اشاره به وجود ۱۴ نامزد انتخابات مجلس در شهرستان نهاوند، تصریح کرد: تعداد واجدین شرایط رأی در نهاوند ۱۴۳ هزار و ۶۹۸ نفر بوده که در این شهرستان ۷۶ هزار و ۵۳۵ رأی اخذ شد.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت در نهاوند ۵۳.۳ درصد بوده است، ادامه داد: در این حوزه «علیرضا شهبازی» با ۱۸ هزار و ۵۸۸ رأی به مجلس راه یافت.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان تویسرکان ۱۰ نامزد باهم رقابت داشتند، بیان کرد: تعداد واجدین شرایط رأی در این شهرستان ۸۳ هزار و ۵۴۷ نفر است که ۳۹ هزار و ۳۳۷ رأی در این حوزه اخذ شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به وجود ۱۰۰ شعبه اخذ رأی در این حوزه و با بیان اینکه درصد مشارکت در شهرستان تویسرکان ۴۷.۱ درصد بوده است، ادامه داد: «محمدمهدی مفتح» با ۱۶ هزار و ۲۵۸ رأی در تویسرکان به مجلس یازدهم راه یافت.

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ ۲۲ نامزد انتخاباتی با یکدیگر رقابت داشتند، خاطرنشان کرد: تعداد واجدین شرایط در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ ۱۹۲ هزار و ۳۶۸ نفر بوده و تعداد آراء مأخوذه در این حوزه ۱۰۸ هزار و ۸۸۴ رأی بوده است.

آزادبخت میزان مشارکت در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ را ۵۶.۶ درصد دانست و بیان کرد: در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ «عیسی جعفری» با ۳۶ هزار و ۸۸۴ رأی راهی بهارستان شد.

وی با اشاره به رقابت هشت نامزد انتخاباتی در شهرستان اسدآباد یادآور شد: تعداد واجدین شرایط رأی در شهرستان اسدآباد ۷۹ هزار و ۶۹۲ نفر بوده که در این حوزه ۴۸ هزار و ۶۸۳ رأی اخذ شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به وجود ۱۱۰ شعبه اخذ رأی در این حوزه، میزان مشارکت مردم اسدآباد را ۶۱.۱ درصد اعلام کرد و گفت: «کیومرث سرمدی» با ۲۶ هزار و ۱۱۱ رأی به مجلس یازدهم راه یافت.

آزادبخت با اشاره به رقابت هشت نامزد مجلس شورای اسلامی در حوزه رزن و درگزین خاطرنشان کرد: تعداد واجدین شرایط در این حوزه ۸۴ هزار و ۵۲ نفر بوده که ۵۷ هزار و ۹۵۵ رأی در این حوزه اخذ شده است.

وی میزان مشارکت شهرستان رزن و درگزین در انتخابات مجلس شورای اسلامی را ۶۹ درصد دانست و اعلام کرد: «حسن لطفی» با ۱۹ هزار و ۸۶۵ رأی به بهارستان راه یافت.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان درباره اعلام نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان همدان گفت: با توجه به گستردگی شهرستان همدان رأی گیری تا ساعت ۱۲ شب ادامه داشت و هنوز آراء اخذ شده در این شهرستان جمع‌بندی نشده است.


رئیس ستاد انتخابات استان خوزستان درصد مشارکت و مجوع آرای ماخوذه در کل استان و نتایج نهایی سه حوزه انتخابیه را اعلام کرد.

علی‌حسین حسین‌زاده اظهار کرد: در استان خوزستان یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۹۱۴ نفر در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردند و این رقم معادل حدود ۴۳ درصد واجدین شرایط در این دوره است.

به نقل از کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات استان وی افزود: در حال حاضر نتایج سه شهرستان نهایی شده است و تا پایان امروز، سوم اسفندماه سایر حوزه‌های انتخابیه مشخص خواهند شد که به سمع و نظر مردم شریف خواهد رسید.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان توضیح داد: در حوزه انتخابیه خرمشهر سید لفته احمدنژاد با ۹ هزار و ۶۳۸ رای از مجموع آرای ماخوذه ۴۷ هزار و ۴۶۶ رای در حوزه انتخابیه شادگان، مجید ناصری نژاد با ۱۲ هزار و ۵۵۵ رای از مجموع ۴۶ هزار و ۲۸ رای و در حوزه انتخابیه شوش آقای محمد کعب عمیر ۲۳ هزار و ۳۵۸ رای از مجموع ۹۴۸۲۴ رای منتخب مردم در مجلس یازدهم شدند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا