خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«ترامپ شخصاً خواستار عدم انتشار کتاب بولتون شد»

به نوشته‌ی روزنامه واشنگتن پست دونالد ترامپ به طور شخصی خواستار منع انتشار کتاب جان بولتون شده و به کارمندان خود گفته که فکر می‌کند این مشاور امنیت ملی سابق “یک خائن” است.

به گزارش ایسنا، افراد آگاه از این مساله به روزنامه واشنگتن پست گفته‌اند، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به طور مستقیم در این روند مشارکت داشته و بر این باور است که هرچه درباره امنیت ملی به جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق خود گفته، محرمانه بوده و نباید منتشر شود.

به گزارش پایگاه خبری هیل، کاخ سفید ماه گذشته میلادی نیز در راستای منع انتشار کتاب بولتون اقدام کرده و در نامه‌ای نوشته بود که این کتاب شامل “حجم قابل توجهی از اطلاعات محرمانه” است. با این حال در این نامه آمده بود که کاخ سفید به همکاری با بولتون برای مطمئن شدن از “توانایی‌اش برای بیان داستان خود به طوری که از امنیت ملی آمریکا حفاظت شود”، ادامه خواهد داد.

واشنگتن پست در گزارش خود آورده است که ترامپ به وکلای خود گفته، کتاب تازه بولتون به نام “اتاقی که در آن اتفاق افتاد” نباید پیش از انتخابات ماه نوامبر منتشر شود.

بنا به گزارش این روزنامه، ترامپ همچنین در دیدار با گوینده‌های اخبار تلویزیون در چهارم فوریه گفته است، محتوای این کتاب “بسیار محرمانه” است و بولتون یک “خائن” است.

گزارش شده که ترامپ در این نشست اظهار کرده: ما قصد داریم مانع انتشار این کتاب شویم. پس از آن که ریاست جمهوری را ترک کنم می‌تواند این کتاب را منتشر کند.

کتاب بولتون شامل ادعاهای بزرگی علیه ترامپ در زمینه اقداماتش در اوکراین و دست داشتن در توقف کمک مالی به این کشور در ازای تحقیقات علیه جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا است.

بولتون متعهد شده که کتابش اطلاعات دست اولی را از دورانش در کاخ سفید افشا خواهد کرد اما منتقدان او را به خاطر صبر کردن تا پس از تحقیقات استیضاح برای انتشار کتابش متهم کرده‌اند.

ترامپ همه ادعاهایی که در کتاب بولتون مطرح شده را تکذیب کرده و آن‌ها را “زننده و نادرست” خوانده است.

ترامپ در توییتی اظهار کرد: اگر به حرف او گوش می‌کردم الان در جنگ جهانی ششم بودیم و او فورا پس از خروج از کاخ سفید کتابی زننده و نادرست می‌نویسد که تمامش اطلاعات محرمانه امنیت ملی است. چه کسی این کار را می‌کند؟

بولتون در ماه سپتامبر و پس از اختلاف نظرهای متعدد با ترامپ در زمینه سیاست خارجی، دولت آمریکا را ترک کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا