خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«جم» و شجریان: بیمارستان چه شبی را پشت سرگذاشت؟

انتشار خبر درگذشت محمدرضا شجریان معروف به خسرو آواز ایران موجی از واکنش‌ها را در فضای مجازی به همراه داشت. همایون شجریان فرزند محمدرضا شجریان در صفحه رسمی خود در اینستاگرام به این خبر واکنش نشان داد و از مردم خواست تا به شایعات توجه نکنند. او پس از این پست، مطلب دیگری را به انتشار گذاشت که در این پست علائم حیاتی شجریان را به تصویر کشیده بود.

به گزارش انصاف نیوز، تعدادی از هوادران شجریان در جلو بیمارستان جم تجمع کردند تا نگرانی خودشان را نسبت به وضعیت این خواننده سرشناس موسیقی ایرانی اعلام کنند. این تجمع باعث شد تا خانواده‌ی شجریان توضیحاتی درباره وضعیت او بدهند.

انصاف نیوز در این گزارش با همراهان بیمارانی که از شهرهای دیگر به بیمارستان جم آمده‌ند گفت‌وگو کرده‌ است. آنها از حال و هوای بیمارستان و مردم نگرانی می‌گویند که در جلو بیمارستان جمع شده بودند.

یکی از همراهان بیماران که از جنوب کشور  به تهران آمده از علاقه‌اش به شجریان می‌گوید ولی انتقادهایی هم به تجمع مردم دارد. او توضیح داد: «من به استاد شجریان علاقه دارم، اما آواز خواندن در خیابان و جلوی بیمارستان کمکی به بهبود وضعیت استاد نمی‌کند. ما هم بیمارانی داریم که آنها هم نیاز به استراحت کردن دارند. اگر به جای مردم بودم به جلو بیمارستان نمی‌آمدم. خانواده استاد از مردم خواستند که برای حال دیگر بیماران سکوت را رعایت کنند و به زندگی خودشان برسند. اگر خانواده او از مردم نمی‌خواستند معلوم نبود تا چه زمانی در اینجا بمانند.»

علیرضا یکی دیگر از افرادی است که به پرسش‌های ما پاسخ می‌دهد. او درباره تجمع برخی از طرفداران شجریان می‌‌گوید: «من در ماشین خودم خوابیده بودم که با صدای مرغ سحر از خواب بیدار شدم. ساعت حدود یک بود که از دیدن آن همه جمعیت در جلو بیمارستان کیف کردم. بیمارستان حال و هوای خاصی داشت. تعداد زیادی گریه می‌کردند. افسانه شجریان به میان جمعیت آمد و خبر از تحت کنترل بودن شرایط داد و خیال مردم تا حدودی راحت شد. او گفت همایون به اینجا خواهد آمد و توضیحاتی را خواهد داد.»

محسن هم از تجربه خود درباره شب گذشته بیمارستان جم می‌گوید. او می‌گوید: «حضور همایون بسیار خوب بود. پیش از حضور همایون در بیمارستان، جو بسیار بدی حاکم بود و بسیاری بر این باور بودند که استاد شجریان آسمانی شده و او را از دست داده‌ایم. همایون در نیمه‌های شب حدود ساعت دو به بیمارستان آمد و مردم را از خانواده خود دانست و توضیحاتی درباره استاد شجریان داد. جو بدی و غم‌انگیزی حاکم بود. بسیاری از مردم نگران بودند و بی‌اعتمادی زیادی نسبت به اخبار داشتند.»

حسین هم که شب گذشته را در بیمارستان گذرانده بود از مردمی می‌گوید که جلو بیمارستان جمع شده بودند. او به انصاف نیوز گفت: «همایون و دکتر او به میان جمعیت آمدند و توضیحاتی از حال آقای شجریان دادند. من در میان جمعیت بودم که جمعیت خدا را به خاطر بهبود حال استاد شکر می‌گفتند. اینطور به نظر می‌رسید که مردم اعتمادی به اخبار شما رسانه‌ها ندارند و از همایون می‌خواستند تا اخبار به آنها اطلاع‌رسانی کند.» او از تعداد جمعیت می‌گوید: «حدود 150 نفر در جلو بیمارستان جمع شده بودند که بسیاری از آنها گریه کرده بودند. نگرانی درباره وضعیت استاد خیلی خوب است اما آواز خواندن در نیمه‌های شب جلوه‌ی خوبی ندارد. خانم شجریان هم از مردم خواستند که سکوت را رعایت کنند تا مزاحم بیماران دیگر نشوند. پس از صحبت‌های همایون شجریان فضا به طور کامل تغییر کرد و مردم کم‌کم محل را ترک کردند. عده‌ای هم تا اوایل صبح در جلو بیمارستان بودند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا