خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طرح گسترده اعتراضی عبدالله عبدالله در افغانستان

عبدالله عبدالله که به عنوان نفر دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام شد، بعد از آنکه نتایج نهایی این انتخابات را رد کرد، قصد دارد طرح گسترده اعتراضی خود از شمال افغانستان را به اجرا در بیاورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خامه پرس، یک منبع در تیم موسوم به تیم ثبات و همگرایی متعلق به عبدالله عبدالله اظهار کرد، آنها یک برنامه گسترده دارند که اقدام به اجرای آن از شمال افغانستان به ویژه از استان سرپل کرده‌اند.

این منبع در ادامه عنوان کرد، حامیان این تیم وارد استان سرپل شده و اقدام به سرنگون کردن والی فعلی این استان کرده‌اند.

او خاطر نشان کرد، حامیان تیم ثبات و همگرایی قرار است نام رحمانی، رئیس شورای استانی سرپل را به عنوان والی جدید آن اعلام کنند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز سه شنبه گذشته نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرده و اشرف غنی را پیروز انتخابات دانست.

این در حالی است که ژنرال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی افغانستان و معاون اول رئیس دولت وحدت ملی افغانستان از موضع عبدالله عبدالله بعد از رد نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری توسط وی حمایت کرد.

عبدالرشید دوستم در سخنانی در جمع حامیانش در استان جوزجان گفت، تیم اشرف غنی، رئیس جمهوری فعلی یا اعضای کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان را به منظور اعلام این نتایج تحت فشار قرار داده، یا به آنها رشوه داده و یا آنها را با وعده دادن پست در دولت تطمیع ساخته است.

دوستم از حامیانش خواست، ساکت نمانند و خودشان را برای جشن گرفتن تشکیل دولتی تحت رهبری عبدالله عبدالله آماده کنند.

عبدالله عبدالله روز سه شنبه گذشته در کنفرانسی خبری از حامیانش خواسته بود تا در برابر بی عدالتی و  تقلب انتخاباتی بپاخیزند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا