خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین خبر از انفجار استانبول | طارمی و رضاییان در فرودگاه آتاتورک نبودند

به دنبال انفجارهای فرودگاه آتاتورک استانبول،تمام شرکت های هواپیمایی پروازهای خود به مقصد استانبول را تا پیش از ظهر امروز لغو کردند.

به گزارش خبرآنلاین، در برنامه پروازهای خروجی فرودگاه امام(ره) به جز پرواز شرکت های هواپیمایی خارجی از جمله ترکیش ایر،شرکت های هواپیمایی داخلی نیز تمام پروازهای خود به مقصد استانبول را لغو کردند.

انفجارهای شب گذشته به وقت محلی استانبول در فرودگاه آتاتورک،تاکنون 28 کشته و دست کم 60 زخمی برجای گذاشت.

به جز پروازهای خروجی به مقصد استانبول،برخی از پروازها به مقصد بیروت،کویت وبغداد هم لغو شده است.

فرودگاه امام(ره) تاکنون علت لغو پروازهای سه مقصد دیگر را اعلام نکرده است.

برخی منابع خبری اعلام کرده اند ،امکان اینکه پروازهای صبح فردا به مقصد ازمیر انجام شود،وجود دارد.

داعش مسئول احتمالی انفجارهای فرودگاه استانبول

خبرگزاری دوغان ترکیه به نقل از منابع پلیس این کشور گزارش داده که به احتمال زیاد گروه تروریستی داعش مسئول حملات انتحاری به فرودگاه بین المللی استانبول بوده است.

این خبرگزاری به نقل از منابع پلیس اعلام کرده که شیوه انجام این حملات شباهتی به عملیات‌های نیروهای پ‌ک‌ک ندارد و چندین عامل انتحاری از شیوه‌های مرسوم داعش استفاده کرده‌اند. با این وجود این مسئله هنوز به صورت قطعی تائید نشده و مقام‌های ترکیه اعلام کرده‌اند برای اعلام رسمی مسئول این حملات نیاز به زمان و بررسی‌های بیشتر وجود دارد.

تعداد کشته شدگان حملات فرودگاه استانبول به ۵۰ نفر رسید

خبرگزاری آسوشیتدپرس از افزایش تعداد کشته‌شدگان حملات انتحاری فرودگاه بین المللی استانبول به ۵۰ نفر خبر داده است. پیش از این تعداد تلفات حداقل سه انفجار در این فرودگاه ۲۸ نفر اعلام شده بود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده حملات در فرودگاه استانبول توسط چند عامل انتحاری و با سه انفجار مهیب صورت گرفته است.

طارمی: در فرودگاه نبودیم

مهاجم ملی پوش فوتبال کشورمان شایعات درباره حضور او و رضاییان در فرودگاه استانبول در زمان حمله تروریستی را تکذیب کرد.

این اتفاق در حالی رخ داد که طبق قرار قبلی قرار بود مهدی طارمی و رامین رضاییان دو فوتبالیست کشورمان از این فرودگاه عازم تهران شوند و همین موضوع باعث نگرانی علاقمندان و خانواده این بازیکنان شده است.

در همین باره  مهدی طارمی در گفت و گویی کوتاه با خبرگزاری فارس گفت: خدا را شکر من و رامین سالم و سرحال هستیم. ما قرار بود اواخر سه شنبه شب به ایران بیاییم اما چون کار ما با باشگاه ریزه اسپور به عقد قرارداد کشید دیگر به سمت فرودگاه نرفتیم و به هتل محل اقامت خود برگشتیم.

وی ادامه داد:ما تا چند روز دیگر به تهران باز خواهیم گشت چرا که باید کارهای اقامت و تهیه منزل در ترکیه را انجام دهیم. باید بگویم ما حتی صدای انفجار را هم نشنیدیم و خدا را شکر سالم هستیم.

گزارش ایسنا

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز از قول یک مقام ترکیه گزارش داد، ده‌ها تن در این انفجارها و تیراندازی‌ها کشته و زخمی شده‌اند. گفته شده که صدای تیراندازی‌ها از پارکینگ فرودگاه شنیده شده است.

در حالی که پیش از این وزارت دادگستری ترکیه اعلام کرده بود که حمله مهاجمان انتحاری به فرودگاه آتاتورک استانبول به کشته شدن حداقل ۲۸ تن منجر شده است، خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل یک مقام ارشد ترکیه از افزایش تعداد کشته‌ها به ۵۰ تن خبر داده است. برخی منابع از جمله خبرگزاری آنادولو شمار زخمی‌ها را تا ۶۰ تن گزارش کرده‌اند. خبرگزاری آنادولو همچنین گزارش داده که از این تعداد حال شش زخمی وخیم است. فاکس‌نیوز نیز اعلام کرده که تعداد مجروحان حمله تروریستی به فرودگاه استانبول به ۱۴۷ نفر رسیده است.

تلویزیون دولتی ترکیه گزارش کرده است که انفجارها در ترمینال ورودی پروازهای بین المللی رخ داده است. چندین آمبولانس و ماموران ویژه امنیتی به محل اعزام شده‌اند.

به گفته وزیر دادگستری ترکیه، یکی از مهاجمان با کلاشنیکف به روی مردم آتش گشود. گزارش شده ماموران امنیتی قصد داشتند با مهاجمان برخورد کنند که آنها بمب‌های همراه خود را منفجر کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک هم گزارش داد، برخی منابع محلی ترکیه عنوان کرده‌اند، دو نفر اقدام به پرتاب نارنجک به محوطه فرودگاه کرده‌اند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، بمب‌گذاری اخیر این کشور به جدایی‌طلبان کرد یا گروه داعش نسبت داده شده است. شبکه خبری فرانس ۲۴ خبر داده است که تعداد مهاجمان در حمله به فرودگاه استانبول هفت تن بوده که از این میان، سه تن از آنها کشته شده‌اند، یک نفر دستگیر شده و پلیس هم اکنون به دنبال دستگیری سه نفر دیگر است.

گزارش‌ها حاکی است که پروازها به مقصد و از مبدا این فرودگاه پس از حمله معلق شده است.

از سوی دیگر، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه حمله اخیر را محکوم کرد و با انتشار بیانیه‌ای مبارزه بین‌المللی مشترک علیه تروریسم را خواستار شد.

بی.بی.سی گزارش داد، چارلز میشل، نخست‌وزیر بلژیک که پایتخت آن در ماه مارس هدف حمله قرار گرفت، از داخل جلسه سران اتحادیه اروپا در بروکسل در توییتر نوشت:‌ فکرمان پیش قربانیان حملات فرودگاه استانبول است. ما این اعمال بی‌رحمانه خشن را محکوم می‌کنیم.

فرودگاه آتاتورک سال قبل با پیشی گرفتن از فرودگاه فرانکفورت پس از هیترو لندن و شارل دوگل پاریس پرترددترین فرودگاه اروپا شناخته شد. در سال ۲۰۱۵ بیش از ۶۱ میلیون مسافر از این فرودگاه گذر کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا