خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مراسم شب «محمدعلی نجفی» لغو شد

شب «محمدعلی نجفی»، کارگردان سینما دوباره لغو شد.

به گزارش روابط عمومی کانون کارگردانان سینمای ایران اعلام کرد با توجه به پیشگیری و رعایت توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا ، برپایی شب محمد علی نجفی در تاریخ یکشنبه ۴ اسفند ۹۸ کنسل می‌شود و به زمانی مناسب موکول خواهد شد.

محمدعلی نجفی در ۱۳۲۴ در اصفهان به دنیا آمد. وی در دارالفنون تهران دیپلم خود را اخذ و دانش‌آموختهٔ کارشناسی ارشد شهرسازی و معماری از دانشگاه ملی است. او فعالیت هنری خود را با کارگردانی نمایش “سربداران” در حسینیه ارشاد شروع  و در ۱۳۵۶ مؤسسه آیت فیلم را با همکاری انجمن اسلامی مهندسین تأسیس میکند.

نخستین فعالیت هنری سینمایی‌ نجفی کارگردانی فیلم “جنگ اطهر” است. وی این فیلم را در ۱۳۵۸ میسازد. از دیگر آثار می‌توان به سریال “سربداران”، “گزارش یک قتل”، “پرستار شب”، “زمین آسمانی”، “عشق طاهر” ، “زاگرس” و “پرسه در شهر لاجوردی” نام برد.

این شب با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و فیلمخانه ملی ایران و صندوق اعتباری هنر  قرار بود برگزار شود و پوستر برنامه را بهزاد خورشیدی طراحی و اجرا نموده است.

این برنامه پیش از این قرار بود در دی ماه گذشته  برگزار شود اما با احترام به جانباختگان هواپیمای اکراینی، به تعویق افتاد و دوباره نیز به دلیل مقابله با ویروس کورنا به تعویق افتاده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا