خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اضافه‌ساخت در صدر تخلفات ساخت‌و‌ساز اصفهان

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان گفت: ۳۶ درصد تخلف‌های ساختمانی در اصفهان مربوط به «اضافه ساخت» است.

پایگاه خبری تحلیلی صاحب نیوز (اصفهان) به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان نوشت: «غلامعلی فیض‌اللهی دراین باره گفت: موضوع ساخت‌وساز در املاک در هر کشوری تابع قوانین و ضوابط مشخص و از قبل تدوین‌شده است که این ضوابط بیشتر ناظر بر محدوده شهرها و حریم آن است و شهرداری نهادی است که بر اجرای آن نظارت می‌کند.

او رسیدگی به تخلفات ساختمانی را از وظایف کمیسیون ماده ۱۰۰ دانست و افزود: اگر بنایی بدون دریافت پروانه ساخته شود و یا بنای ساخته‌شده با پروانه دریافت شده مطابقت نداشته باشد یا پس از پایان ساخت، بخش‌های دیگری به بنا اضافه شود، کمیسیون مذکور به این تخلفات رسیدگی می‌کند.

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان با تشریح 10 تخلف شاخص ساختمانی شهر اصفهان با بیشترین فراوانی در بازه زمانی 9 ماهه 1402، تصریح کرد: كسري فضاي سبز ریشه‌دار با 443 مورد، دهمین تخلف شاخص شهر اصفهان در این بازه زمانی بوده که در این حوزه 14475.92 متراژ خلاف صورت گرفته است.

او گفت: اضافه ساخت مازاد بر پروانه ناشي از پر شدن عقب‌نشینی با 610 مورد، نهمین تخلف در این بازه زمانی بوده که در این حوزه 13496.65 متراژ خلاف صورت گرفته است.

فیض‌اللهی اضافه ساخت مازاد بر پروانه حاصل از پيش روي ساختمان با 612 مورد را هشتمین تخلف و احداث سقف و طبقه مازاد بر پروانه با 769 مورد را هفتمین تخلف در این بازه زمانی عنوان کرد.

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه احداث بنا بدون پروانه مازاد بر تراكم با 1522 مورد، ششمین تخلف در این بازه زمانی بوده، گفت: احداث بنا بدون پروانه در حد تراكم مجاز با 1539 مورد، پنجمین تخلف در این بازه زمانی بوده که در این حوزه 80534.2 متراژ خلاف صورت گرفته است.

او اضافه کرد: كسري پاركينگ با یک هزار و 784 مورد، احداث بالكن مازاد بر پروانه درگذر با پنج هزار و 258 مورد، تبديل با هشت هزار و 707 مورد به ترتیب چهارمین، سومین و دومین تخلف در این بازه زمانی بوده است.

آنطور که فیض‌اللهی گفت، اضافه ساخت مازاد بر پروانه با ١٣ هزار و هشت مورد در صدر تخلفات در این بازه زمانی بوده که در این حوزه 132428.13 متراژ خلاف صورت گرفته است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا