خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چند پرسش سـاده از دبیرکل انصـار حزب الله!

 به گزارش انصاف نیوز به نقل از عصر ایران؛  دبیرکل انصار حزب‌الله در گفت ‌وگو با «آریا» با بیان این که «طرح گشت‌های ارشادی انصار حزب‌الله آغاز شده است» از اجرای «تمام‌عیار» این طرح از «هفته آینده» خبر داده و گفته است : نیروهای عملیاتی انصار حزب‌الله برای اجرای این طرح «از خواهران، سه‌هزارنفر و از برادران تقریبا هزارنفر هستند.»  7 پرسش ساده از دبیر کل محترم انصار حزب الله

به گفته آقای محتشم، نیروهای انصارحزب‌الله، کارت‌ شناسایی ندارند، زیرا «ما برای خودمان امتیاز خاصی قایل نیستیم. کارت و این‌ جور چیزها برای کارهای حکومتی است.»

وی در عین حال یادآور شده است: «گرفتن و بردن، کار ما نیست. این مسایل از وظایف حکومتی است. ما تذکر زبانی می‌دهیم اما این تذکر حتما جدی و موثر خواهد بود. بهتر است کار عملیاتی ما آغاز شود تا شما ببینید ما چگونه عمل خواهیم کرد.»

فارغ از واکنش های سریع و صریح وزارت کشور و فرمانداری تهران درباره مجوز نداشتن این اقدامات و بالاتر از آن اظهارات اخیر رییس مجلس شورای اسلامی درانتقاد از رفتارهای تندروانه، این گفتار 7 پرسش ساده را در این باره مطرح می کند:

1- اگر تشکل دومی بخواهد «هزار برادر و سه هزار خواهر» دیگر را به شیوه ای دیگر، روانه کوی و خیابان کند آیا از نظر ایشان مجاز است یانه؟

آیا این کار را تنها در انحصار خود می دانند یا برای دیگران نیز حق مشابهی قائل هستند؟ تصور کنید گروه سومی هم پیدا شود و آن گروه سوم هم بخواهد «هزار برادر و سه هزار خواهر» دیگر را روانه کند ،چه بلبشویی در کشور ایجاد می شود. با توجه به این که هیچ یک هم کارت شناسایی ندارند چگونه می خواهند مسوولیت گروه های دیگر را بر عهده گیرند؟ یا کارت دارند اما کارتی درون تشکیلاتی که قابلیت ارایه و استناد ندارد.

 2- اگر برخی بخواهند به خود «انصار حزب الله» تذکر دهند چه؟ آیا گروهی متشکل از «هزار برادر و سه هزار خواهر» می توانند سراغ خود این افراد بروند و به آنها تذکر بدهند و مثلا بگویند آنجا تند رفتی و آنجا کند، یا تنها خودشان هستند که می توانند به دیگران تذکر بدهند و خود از دریافت تذکر بی نیازند؟!

 

در حالی که عالی ترین مقامات حکومت چنین داعیه ای ندارند دیگران چگونه می توانند چنین ادعایی داشته باشند؟ تصور کنید حین تذکر، یکی هم پیدا شود وبخواهد به خود تذکر دهنده، تذکر دهد. برای چنین سناریویی آمادگی دارند یا شأن خود را اجل می دانند و تنها باید تذکر بدهند نه آن که تذکر بشنوند.

3- چنانچه حین تذکر برخورد فیزیکی رخ دهد و مثلا شوهر یا برادر یا دوست یک خانمِ مورد تذکر، احساس کند فردی مزاحم همسر یا خواهر یا دوست او شده و خواسته یا ناخواسته، احساسی یا عقلانی ناسزایی بگوید یا برخوردی کند این برادران و خواهران چه خواهند کرد؟

«تماشا می کنند»،«واکنش نشان می دهند» یا «به کلانتری مراجعه می کنند»؟ چنانچه «تماشا کنند» و واکنشی نشان ندهند طبعا به مرور سراغ هر که بروند با همین وضعیت رو به رو خواهند شد و اقتدار مورد نظرشان ذوب می شود. چون اگر تذکر گیرندگان می خواستند به صرف سخن، شبیه آنان شوند که تحت تبلیغات شبانه روز صدا و سیما و دوره مدرسه و دانشگاه همرنگ منتقدان خود شده بودند و نیاز به ظهور اینان نبود.

اگر هم «واکنش نشان دهند» عملا از فاز زبانی خارج شده اند و شهر به میدان دعوا و مرافعه بدل می شود، شهری که زمینه های مشاجره و منازعه به اندازه کافی دارد و تاب سوژه های تازه را ندارد.

چنانچه کار بالا بگیرد و مثلا کتک کاری شود و به «کلانتری مراجعه کنند» ماموران نیروی انتظامی چه باید بکنند؟ در حالی که شخص می تواند مدعی شود فرد تذکر دهنده ضابط قضایی نبوده و سر خود مزاحم خانمی شده که مثلا روسری اش افتاده ولی در کلانتری روسری اش را محکم بسته و اتهام ادعایی قابل اثبات نیست.

4- ظاهرا فرض آقای محتشم این است که همه مثل هم می اندیشند یا باید بیندیشند یا مثل هم باید بپوشند و ترجیحا تیره. بنا بر این نتیجه گرفته اند تذکرات شان «جدی و موثر» خواهد بود. اما از دو حال خارج نیست: یا متکی به حمایت های قانونی هستند یا نیستند. اگرهستند چرا بی نام و نشان رسمی فعالیت کنند و اگر نیستند چگونه می خواهند «جدیت و تاثیر» نشان دهند؟ این جدیت را با صدای بلند می خواهند اعمال کنند یا با تهدید؟

5- در حالی که در شرق کشور ما گروهی همچنان داعیه دار «امارت اسلامی» و احیای حکومت طالبان هستند و در غرب سرزمین ما فرقه ای با عنوان «خلافت اسلامی» امنیت منطقه و جهان را به مخاطره انداخته آیا رواست از کسانی با ادعای تقویت «جمهوری اسلامی» رفتارهایی سرزند که به جای آن که ناظر بیرونی را متوجه «جمهوری اسلامی» کند، امارت اسلامی و خلافت اسلامی را فرایاد آورد؟

 6- دایره امر به معروف و نهی از منکر مورد نظر تا کجا گسترده است؟ آیا محدود به پوشش خانم ها و معاشرت های مردم در خیابان است یا می توانند وارد سالن سینما شوند و فیلمی را که دوست ندارند از پرده پایین بکشند یا وارد دانشگاهی تا تجمعی را برهم زنند؟ کنسرت موسیقی هم که جای خود دارد. ایضا فروشگاه های لباس زنانه و احتمالا مدارس دخترانه چون بعضا مشاهده شده است که دختران محصل نیز گاه حین خروج از مدرسه و هنگامی که ترس از کاهش نمره فروکاسته تقید قبلی را ندارند. آیا موتورسواران سراغ این بچه ها هم خواهند رفت یا بازه سنی مشخصی را مشمول عنایات خود قرار می دهند؟!

 7- پرسش آخر هم این که پیش تر گمان می رفت سطح فعالیت برخی در آن 8 سال بسیاربالاتر رفته بود و این امور خُرد را وانهاده اند. بر این اساس می توان پرسید این نیروها جدیدند یا همان نیروهای قدیم اند که با پایان دوران 8 ساله و در یک سال گذشته فراغت یافته اند اشتغال به امور گذشته را از سر گیرند؟!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا