خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک مسوول عالی‌رتبه حماس به روسیه می‌رود

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین گفت: اسماعیل هنیه در رأس یک هیئت از حماس هفته جاری به مسکو سفر می‌کند و حماس درصدد تداوم روابط با روسیه برای ارتقای حقوق ملت مان و حفاظت از آن در مقابل اشغالگری اسرائیل است.

به گزارش ایسنا، صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در مصاحبه با شبکه “الأقصی” با اشاره به طرح ضد فلسطینی موسوم به “معامله قرن”، خواستار مقابله با این طرح با تمامی اشکال مقاومت شد.

وی گفت: ما روی یک جنبش میدانی برای مقابله با معامله قرن حساب بازکرده‌ایم و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اولین سخنرانی خود (پس از رونمایی از معامله قرن) برای سفر به غزه اعلام آمادگی کرد.

العاروری افزود: ما بلافاصله با سفر هر چهره ملی به غزه موافقت کردیم تا بدین واسطه درباره برنامه‌های ملی به توافق دست یابیم. تمامی احزاب و نیروها دغدغه مقابله با معامله قرن را دارند و ما خواستار عمل به این مسؤولیت توسط تمامی شرکا هستیم.

این مقام فلسطینی در ادامه اظهار کرد: اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می‌دهد برخی کشورهای عربی در تهیه معامله قرن مشارکت داشته‌اند، این کشورها همچنین به طور جدی در تصویب و تحمیل این طرح نقش دارند. برخی‌ها تمایل به عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و تمامی کشورهای عربی دارند و اموالی را در این زمینه هزینه می‌کنند، نقض‌هایی در زمینه عادی‌سازی روابط وجود دارد اما بنیامین نتانیاهو، (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) درباره میزان آن دروغ می‌گوید.

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در بخش دیگری از اظهاراتش اعلام کرد که مصر از رهبری این جنبش برای سفر به قاهره دعوت کرده است.

وی در این باره عنوان کرد که مصر “خانه دوم” حماس است و سفر مذکور به منظور بررسی چند پرونده مهم صورت خواهد گرفت.

العاروری درباره تهدیدات اسرائیل نیز خاطرنشان کرد: حماس تهدیدات اسرائیل علیه غزه را ناچیز نمی‌شمارد اما از آن هم نمی‌ترسد و ما در این جنبش در زمان و مکان مناسب پاسخ خواهیم داد و تجاوز را نخواهیم پذیرفت.

وی افزود: رژیم اشغالگر به هیچ توافقنامه‌ای پایبند نیست و همواره آنها را نقض می‌کند. تا زمانی که این رژیم غزه را محاصره کند، ملزم به تهیه تمامی نیازهای انسانی از آب و غذا گرفته تا دارو و برق است. اگر این رژیم قصد فراهم کردن نیازهای ملت ما را ندارد، پس باید از دریا عقب‌نشینی کرده و مرزهای فلسطین از سمت غزه را باز بگذارد.

العاروری در ادامه با بیان اینکه موضوع شهرک سازی اسرائیل “کشنده‌ترین” سلاح برای ملت فلسطین به شمار می‌رود، تأکید کرد: در اوج انتفاضه دوم این شهرک‌ها خالی از سکنه شده و بسیاری از آنها تبدیل به پادگان هایی برای ارتش (اسرائیل) شدند.

وی در ادامه از سفر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به مسکو طی هفته جاری خبر داد.

این مقام فلسطینی در این باره گفت: هنیه در رأس یک هیئت از حماس هفته جاری به مسکو سفر می‌کند و حماس درصدد تداوم روابط با روسیه برای ارتقای حقوق ملت مان و حفاظت از آن در مقابل اشغالگری اسرائیل است.

العاروری با اشاره به دیدارهای صورت گرفته میان مقامات حماس و حزب‌الله لبنان نیز اظهار کرد: با مقامات حزب‌الله دیدار کردیم؛ آنها موضع واضح و قاطعانه‌ای دارند و معامله قرن را توطئه‌ای علیه منطقه می‌دانند. آنها همچنین برای تهیه برنامه‌های عملی در مقابله با این معامله اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: مقامات تمامی کشورهایی که با آنها دیدار کردیم از جمله ترکیه، قطر، مالزی و ایران موضع واضحی در رد معامله قرن دارند.

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس درباره مسأله بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان سعودی نیز تأکید کرد: آنها متأسفانه به اتهام کار خیرخواهانه برای غزه به دادگاه معرفی می‌شوند و هیچ تحولی در تلاش‌ها برای آزادی آنها وجود ندارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا