خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تصویب کلیات لایحه بودجه شهرداری تهران

اعضای شورای شهر تهران کلیات لایحه بودجه سال 1399 شهرداری تهران را با عدد 31 هزار و 332 میلیارد تومان به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در ابتدای جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه سال 1399 شهرداری تهران را بررسی کردند که حجت نظری در انتقاد به پیشنهاد برخی از اعضای شورا مبنی بر افزایش بیش از 1000 میلیاردی سقف بودجه پیشنهادی شهرداری نیز گفت: شهرداری تهران لایحه‌ای را تقدیم شورای شهر کرده که 30 هزار و 100 میلیارد تومان است، اما با توجه به این‌که منابع درآمدی پیشنهادی امکان تحقق ندارد افزایش سقف بودجه به نظر اشتباه است و برای شهرداری تعهداتی ایجاد می‌کنیم که بعدا گریبان ما را می‌گیرد.

وی با بیان این‌که با افزایش سقف بودجه در حوزه درآمدی پیش‌بینی‌هایی انجام داده‌ایم که امکان تحقق ندارد، ادامه داد: افزایش سقف بودجه در حالی است که باید سقف درآمدها نیز افزایش یابد و این مساله با توجه به وضعیت اقتصادی امکان تحقق ندارد و کار ما را دشوارتر می‌کند.

وی ادامه داد: در این شرایط اعضای شورای شهر از نامه‌ای صحبت می‌کنند که یک جایی با افزایش سقف درآمدهای شهری مخالفت کرده و حالا در این شرایط ما باید واقع‌بینانه‌تر بودجه را بررسی کنیم و به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت جامعه این ردیف‌های درآمدی محقق نمی‌شود و باید به عدد واقعی‌تری برسیم.

محمود میرلوحی نیز در واکنش به افزایش سقف بودجه اظهار کرد: سال گذشته شاخص‌های برنامه سوم را تدوین کردیم و بودجه سال 1399 در راستای شاخص‌های برنامه سوم تدوین شده است و فکر نکنید که اگر سقف لایحه افزایش یابد مصارف نیز افزایش می‌یابد و ما درآمدها و هزینه‌ها را کنترل خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که اگر سقف بودجه کاهش نیابد مجالی برای کارهای عمرانی نمی‌ماند، تصریح کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند که با افزایش سقف بودجه پول‌ها پخش می‌شود اما ما اجازه متفرق شدن پول‌ها را نمی‌دهیم.

در ادامه حسن رسولی خزانه‌دار شورا نیز با بیان این‌که 47 درصد بودجه سال 1399 عمرانی است، گفت: عمده انتقادات بر روی شاخص عملکرد است، اما ما نباید صرفا بر روی عملکرد تمرکز کنیم و بودجه سال آینده یک مجموعه‌ای به مانند شهرداری را براساس عملکرد سال قبل‌اش تدوین کنیم.

وی با بیان این‌که در سال 1399 منابع درآمدی خوبی پیش‌بینی شده است، ادامه داد: از محل مالیات بر ارزش افزوده سهم بیشتری به شهرداری تهران داده می‌شود و دقت داشته باشید که براساس مرکز آمار تورم نقطه به نقطه دی‌ماه سال 1397 و 1398 حدود 37 درصد افزایش یافته است و برهمین اساس از شما می‌خواهم که تنها به ارقام اسمی بودجه توجه نکنید، چرا که ما باید هزینه‌های شهرداری را ضربدر نرخ تورم کنیم و اگر فرض‌مان این باشد که سال آینده وضعیت ثابت مانده و شاهد نرخ تورم 37 درصد هستیم باید بگویم که بودجه 30 هزار میلیاردی شهرداری تهران به مانند برفی که آفتاب به آن می‌تابد آب می‌شود چرا که قدرت خرید ملاک عمل است نه شاخص عملکردی.

حامد مظاهریان معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران نیز با اعلام موافقت شهرداری با افزایش بیش از 1000 میلیاردی سقف بودجه، اظهار کرد: بودجه شهرداری را در قالب 30 هزار میلیارد تومان به شورای شهر تقدیم کردیم اما حالا شورای شهر پیشنهاد افزایش 1300 میلیاردی سقف بودجه دارد که این مساله تحقق پذیر است.

وی با بیان این‌که مکانیزم‌هایی در بودجه وجود دارد که می‌توانیم درآمدها را کنترل کنیم، گفت: شهرداری با این افزایش سقف لایحه بودجه سال 1399 موافق است.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورای شهر تهران به افزایش سقف لایحه بودجه از حدود 30 هزار و 100 میلیارد به 31 هزار و 330 میلیارد تومان رای مثبت دادند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا