خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض خبرگزاری اصولگرا به تبریک‌ها به «زر امیرابراهیمی»

خبرگزاری اصولگرای تسنیم در متنی با عنوان «استقبال‌های ناآگاهانه یا منفعت‌طلبانه از اثر ضد ایرانی «عنکبوت مقدس»؛ سمپاتی با بازیگر بدون دیدن فیلم» نوشت:

«جشنواره کن امسال شاهد حضور 2 فیلم بود که عوامل و بازیگران ایرانی داشت؛ «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی و «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی که در اردن فیلمبرداری شده بود.

حضور عوامل ایرانی و حواشی ایجاد شده در کن البته بیش از فیلم‌ها دیده و خبرساز شد و حواشی بر متن حضور آنها غلبه کرد؛ از نحوه پوشش و حرکات بر روی فرش قرمز یا سکوت در برابر حادثه متروپل و سیاه نمایی علیه ایران به‌جای سخن گفتن از تحریم‌های ظالمانه و… موجی راه انداخت که به کانون کارگردانان هم رسید و آنها نسبت به بی‌توجهی عوامل فیلم حاضر در جشنواره کن نسبت به این حادثه متروپل انتقاد کردند.

اما خبرسازی دیگر ایرانیان حاضر در کن، به جایزه زر (زهرا) امیرابراهیمی برمی‌گردد. وی جایزه نقش اول زن را برای بازی در فیلم عنکبوت مقدس کسب کرد. این فیلم به روایت ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای در مشهد از سوی شخصی به نام سعید حنایی می‌پردازد؛ با این تفاوت که به گفته تماشاگران آن در جشنواره، فیلم ماهیتی ضد ایرانی و ضد اسلامی دارد و یک سیا‌ه نمایی محض علیه مرد ایرانی است.

زر امیر ابراهیمی بازیگر ایرانی بود که تا قبل از خروج از ایران در چند فیلم و سریال بازی کرده بود اما سال 85 ماجرای انتشار غیراخلاقی یک فیلم خصوصی منتسب به او در فضای عمومی جامعه خبرساز شد و بعد از مدتی از این اتفاق به فرانسه مهاجرت کرد. بعد از حدود یک دهه عدم فعالیت هنری، با انیمیشن ضد ایرانی «تهران تابو» به فعالیت پرداخت. انیمیشنی که تمام کاراکترهای زن و مرد آن به نحوی در حال خیانت به همسران خود هستند و حاکم بودن فضایی کاملاً بدوی، پر از خشونت و غیراخلاقی را در ایران نمایش می‌دهد.

امیرابراهیمی حالا در دومین تجربه هنری خود در خارج از کشور، مجدداًً در اثری ضد ایرانی نقش آفرینی کرده و بنظر می‌رسد تلاش او برای ادامه زندگی هنری، در مسیر برخی سلبریتی‌های کوچ کرده است که نقش‌آفرینی‌شان صرفاً در آثار ضد ایرانی است.

با انتشار خبر کسب جایزه از سوی وی، برخی چهره‌های سیاسی بدون توجه به محتوای فیلم و اهانت این اثر به ساحت امام رضا(ع) و یا بدون اطلاع از آن، شروع به تمجید از امیرابراهیمی کردند.

محمدعلی ابطحی رئیس دفتر محمد خاتمی در دولت اصلاحات که سابقه بسیار زیادی در شلیک‌های هوایی و نابلدانه در فضای رسانه‌ای و سیاسی دارد، در توئیتی بلافاصله بعد از خبر برنده شدن زر امیر ابراهیمی، نوشت: «زهرا امیرابراهیمی نشان داد که وقتی مشکلی در زندگی، زمینت می زند می شود دوباره بلند شد و به قله رسید. مبارک خودش و مبارک هرافتاده ای که به راه می‌زند.» وی حتی بعد از اعتراض‌ها به توئیتش حاضر به عذرخواهی نشد و نوشت: «من فیلم را ندیدم که قضاوت کنم ولی یک زن‌ایرانی بوده، رفتن این راه امیدوارانه تبریک دارد.»

آذر منصوری سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان هم بدون اشاره به مضمون فیلم، توئیت زد: زهرا امیرابراهیمی از خاکستر خود برخاست و‌ امروز مزدش را گرفت. مبارکش باشد.

سعید شریعتی فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم در پست اینستاگرامی با تبریک به امیرابراهیمی او را شایسته این جایزه دانست و نوشت: سخت مشتاقم که نسخه کامل عنکبوت مقدس را ببینم.

روزنامه اعتماد هم امروز(دوشنبه 9 خرداد) با وجود اینکه از روز قبل ماهیت ضد دینی این اثر فاش شده بود، با تیتر شب تاریخی سینمای ایران به استقبال امیرابراهیمی رفت و نوشت: جایزه بازیگری نقش اول زن اما به « زهرا امیر ابراهیمی» بازیگر فیلم «عنکبوت مقدس» رسید؛ بازیگری که توانست با بازی خوبش در فیلم آخر «علی عباسی» چشم‌ها را خیره کند. او هنگام گرفتن جایزه از سختی‌هایی که در این سال‌ها، دور از وطن تحمل کرده است، حرف زد و گفت که سینما زندگی‌اش را نجات داده است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سیاست از که آموختی از اصولگرایان هرچه در ایشان ناپسند یافتم برعکس انجام دادم ولی با همان شدت

    2
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا