خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر کشور: بیش از ۴۲ درصد در انتخابات شرکت کردند

رحمانی فضلی وزیر کشور در میان خبرنگاران از آمار مشارکت و همچنین تاثیر کرونا در انتخابات گفت و آمار مشارکت را 42.57 اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، وزیر کشور با بیان اینکه از مجموع 57 میلیون نفر از واجدان شرایط رأی دادن، 24.5 میلیون نفر از مردم در انتخابات شرکت کردند، گفت: میزان مشارکت مردم کل کشور در انتخابات بیش از 42.57 درصد بود و از طرفی 26 درصد تهرانی‌ها در انتخابات مشارکت کردند.

عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تقدیر از همه عواملی که در عرصه انتخابات حضور داشتند اظهار کرد: ما از اردیبهشت ۹۸ که ستاد انتخابات را راه‌اندازی کردیم تا به امروز که انتخابات برگزار شد اقدامات گسترده‌ای انجام دادیم و از زمان شروع به کار ستاد 1123 هیئت اجرایی در سراسر کشور راه اندازی کردیم.

وی افزود: آموزش حدود ۱۶ نفر در انتخابات ثبت نام کردند که ما در نهایت بین ۵۲۳۲ نفر انتخابات مجلس و بین ۲۵ نفر انتخابات مجلس خبرگان را برگزار کردیم که در این بین ۵۷ میلیون ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن بودند. ۲ میلیون و 931 نفر رای اولی بودند که مشارکت هم خوبی هم داشتند.

رحمانی فضلی درباره اینکه چرا ما مشارکت را اعلام نکردیم گفت: روند اعلام مشارکت باید طبق تنظیم صورت جلسه بین هیئت اجرایی و هیئت نظارت و امضای آنها و تایید شورای نگهبان صورت گیرد از این رو این روند باید صورت می‌گرفت تا ما آمار را اعلام می‌کردیم.

وی با بیان اینکه میزان ۲۴ میلیون ۵۱۲ هزار ۴۰۴ رای به صندوق های اخذ رأی واریز شد، گفت: در میزان مشارکت زنان ۴۸ و مردان ۵۲ درصد در انتخابات مشارکت داشتند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه حدود یک میلیون فرآیند انتخابات را برگزاری کردند تاکید کرد: ما بیش از ۵ هزار دستگاه احراز هویت داشتیم و ما رای مرده و شناسنامه تقلبی نداشتیم و معتمدین و مردم در قالب هیئت های اجرایی به ما کمک کردند و بیش از ۲۵ هزار بازرس آموزش دیده بر روند انتخابات به ما کمک کردند و نیروهای بسیج، سپاه و ارتش به نیروهای انتظامی در جهت تامین امنیت به ما کمک کردند.

وی با تقدیر از وزارت دفاع برای ساخت دستگاه‌های احراز هویت گفت: وزارت آموزش و‌ پرورش و معلمان همواره کمک شایانی به ما در امر انتخابات کردند و وزارت نیرو علی‌رغم شدت برف سنگین به ما قول دادند و ما هیچ مشکل قطعی برق در روز انتخابات نداشتیم.

وزیر کشور با اشاره به مانور عظیم وزارت ارتباطات در روز انتخابات اظهار کرد: ستاد نیروهای مسلح کمک به ما کردند و از دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس‌جمهور محترم به ما کمک کردند.

وی با تقدیر از رسانه ملی و به ویژه سیمای استانی و تقدیر از همه اصحاب رسانه در فضای مجازی و غیرمجازی افزود: ائمه جمعه و احزاب در نحوه مشارکت مردم در انتخابات نقش مهمی داشتند هرچند برخی از احزاب گلایه و شکایت‌هایی داشتند اما بازهم مردم را به حضور در پای صندوق‌های دعوت کردند که قابل تقدیر است.

وزیر کشور با اتفاقات اخیر کشور منتهی به انتخابات و تبلیغات گسترده در بیرون از کشور تصریح کرد: سپاه، وزارت اطلاعات و نیروهای امنیتی در این راستا تلاش گسترده ای انجام دادند که قابل تقدیر است.

رحمانی فضلی با تشکر از نمایندگان مجلس و به خصوص رئیس مجلس خاطرنشان کرد: در استات تهران ۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۷۶۳ نفر شرکت کردند که ۲۶ درصد مشارکت داشتند.

وزیر کشور درباره اینکه باتوجه به اعلام ویروس کرونا در کشور چرا انتخابات به تعویق نیفتاد تاکید کرد: عده ای توصیه کردند که انتخابات به تعویق بیفتند به خصوص در قم، اما بنده این روند را قبول نکردم هرچند درصدی از حضور مردم کاهش پیدا کرد و در قم بیش از ۴۳ درصد در انتخابات شرکت کردند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه موضوع قرنطیه در حیطه کاری وزارت بهداشت است، افزود: انتخابات اثر خود را در کشور دارد چرا که مردم پایه های قدرت هستند و در فرآیند انتقال قدرت مشارکت جدی دارند از این رو مجلس جدید باید رسالت خود را در میثاق با ملت اثبات کنند.

وی با اشاره به اینکه از ابتلای دو منتخب گیلان به کرونا اطلاع ندارم، اظهار کرد: مردم در کهکیلویه و بویراحمد با 73 درصد بیشترین و شهر تهران با ۲۶/۲ دهم کمترین آمار مشارکت در انتخابات را داشتند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. آوار شد آمار بر این زار، کجایی ؟!
    ای یار مکن رد دگر ، این بار کجایی ؟!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا