خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نخستین سخنرانی تلویزیونی پادشاه عمان

هیثم بن طارق، پادشاه عمان در اولین سخنرانی تلویزیونی خود، تعهد داد اقدامات لازم برای بازسازی ساختار اداری کشور را در پیش گرفته و منابع مالی را برای کاهش کسری بودجه به کار گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، هیثم بن طارق آل‌سعید، پادشاه جدید عمان که پس از سلطان قابوس، پادشاه فقید این کشور به قدرت رسید، امروز (یکشنبه، ۴ اسفند) در اولین سخنرانی تلویزیونی خود پس از انتصاب به این سمت، اظهار کرد: قصد داریم اقدامات لازم برای بازسازی ساختار اداری کشور و قوانین را در پیش بگیریم، منابع مالی کشور را نیز به شکل ایده‌الی برای کاهش کسری بودجه و افزایش درآمدها به کار خواهیم گرفت.

آل سعید در این سخنرانی که پس از پایان چهل روز عزای عمومی در عمان انجام شد، گفت: حضور رهبران جهان و هیات‌های نهادهای بین‌المللی در عمان برای عرض تسلیت جایگاه کشور در کل جهان را منعکس کرد.

پادشاه جدید عمان در ادامه گفت: عمان در طول پنج دهه گذشته در دستان سلطان قابوس شاهد احیایی جامع بود.

وی در ادامه تاکید کرد که به سیاست‌های سلطان قابوس ادامه داده و رویکرد مسالمت‌آمیز این کشور را حفظ خواهد کرد.

آل سعید افزود: دولت از تمامی بخش‌ها خواهد خواست، مدیریت سازنده‌ای را در پیش بگیرند که در آن تراز مالی و اقتصاد کشور در راس اولویت‌ها قرار داشته باشند.

او همچنین تعهد داد، به بهبود فضای کار در دو بخش دولتی و خصوصی ادامه داده، در شیوه استخدام‌های بخش دولتی و توسعه آن بازنگری کند.

سلطان قابوس یازدهم ماه گذشته میلادی در سن ۷۹ سالگی پس از حدود ۵۰ سال پادشاهی درگذشت و هیثم بن طارق آل سعید جانشین او شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا