خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مرگ «مایک دیوانه» برای اثبات تخت بودن کره زمین!

به نوشته‌ی واشنگن پست “مایک هیوز” معروف به “مایک دیوانه” که از طرفداران سرسخت فرضیه تخت بودن زمین بود و معتقد بود ناسا به دنیا دروغ می‌گوید، در حالی که قصد داشت با موشک ساخته خود به ارتفاعی مناسب برود تا با چشمان خودش تخت یا گرد بودن زمین را ببیند، اندکی بعد از پرتاب، سقوط کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از واشنگن پست، داستان “مایک دیوانه” و موشک دست‌ساز خانگی او به پایان غم انگیزی رسید. این مدافع زمین تخت در سن ۶۴ سالگی در حالی که سوار بر موشک خود که با بخار کار می‌کرد به هوا رفت، اندکی بعد در بیابانی در نزدیکی بارستو کالیفرنیا سقوط کرد و درگذشت.

این پرتاب برای یک مجموعه به نام “Science Channel” که به فضانوردان خانگی اختصاص دارد و هدف آن مستند کردن ماجراهای سازندگان موشک‌های آماتور است، فیلمبرداری شد.

هدف هیوز این بود که با پرواز به فضا، اعتقاد خود را به تخت و مسطح بودن زمین را تأیید و اثبات کند!

وی در گذشته نیز به آزمایش موشک خود پرداخته بود و جان سالم به در برده بود، اما هیچ گاه به ارتفاع مناسب برای تایید عقیده‌اش نرسید. اولین پرتاب موشک او در سال ۲۰۱۴، او را به ارتفاع ۴۱۸ متری رساند، اما پرتاب‌های پی در پی بعدی نتوانست مایک دیوانه را به ارتفاع بالاتری ببرد. در نهایت نیز یک پرواز در سال ۲۰۱۸ به ارتفاع ۵۷۱ متری رسید که باز هم برای مایک کافی نبود.

اکنون در این مرحله مشخص نیست که چرا پرتاب این موشک با شکست مواجه شد و سقوط کرد. “هیوز” بودجه محدودی داشت و تاکنون حدود ۱۸ هزار دلار برای این موشک خرج کرده بود. وی تا حدودی در این سال‌ها از طرف جمعیت معتقدان به زمین تخت تأمین مالی شد.

در نهایت موشک مایک دیوانه به دلیل در نظر نگرفتن اقدامات و آزمایشات ایمنی گسترده نتوانست این مرد را به هدفش برساند و موجب کشته شدن وی شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا