خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بنیاد سنجش ایرانیان در تبریز کلاس کنکور برگزار می‌کند | با حضور اساتید برجسته و مطرح کشور

کلاس های کنکور با تدریس اساتید برجسته و مطرح کشور به همراه مشاوره توسط افراد مجرب در بنیاد سنجش ایرانیان در تبریز برگزار می‌شود.

کنکور

به گزارش انصاف نیوز، موسسه بنیان سنجش ایرانیان با هدف آمادگی داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳، کلاس های ویژه‌ نکته و تست با تدریس اساتید برجسته و مطرح کشور شامل آموزش کامل پایه های دهم تا دوازدهم را برگزار می‌کند که در آنها نکات ویژه هر درس و نیز جمع‌بندی مفید مطالب آموزشی تدریس می‌شود.

جزئیات برگزاری این کلاسها در طی روزهای آتی به سمع و نظر مخاطبان عزیز خواهد رسید.

مشاوره توسط رتبه های برتر کنکور سراسری سال‌های گذشته بخش دیگری از این رویداد آموزشی است.

گفتنی است موسسه بنیان سنجش ایرانیان در طی سالهای گذشته با اخذ مجوز رسمی از اداره‌کل آموزش‌پرورش استان آذربایجان شرقی در قالب آموزشگاه های بنیاد سنجش و بنیان فرزانگان فعالیت کرده و تلاش دارد با ارائه فعالیت های آموزشی مفید و کیفیت‌محور گام مهمی در ارتقای سطح تحصیلی و آموزشی فرزندان این مرز و‌ بوم ایفا کند.


کنکور در ایران

آزمون سراسری پذیرش دانشگاه‌های کشور که با نام کنکور نیز شناخته می‌شود، آزمونی است که هرساله در ایران و بیرون از آن برای پذیرش دانشگاه‌های کشور برگزار شده و نمره گرفته شده در آن در کنار سوابق تحصیلی و سهمیه‌هایی که به گفته اکثر داوطلبان ناعادلانه و تحمیلی هستند، مبنای ورود به دانشگاه‌های ایران است.

کنکور سراسری بر حسب مقطع مورد نظر توسط نهادهای گوناگون برگزار می‌گردد، این آزمون در مقطع کارشناسی تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ایران و نیز کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی ایران توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌گردد. رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشگاه‌های آزاد اسلامی توسط مرکز پذیرش دانشگاه آزاد و برای رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی علوم پزشکی و دوره‌های تخصص و فوق تخصص پزشکی، داروسازی و دندان‌پزشکی توسط مرکز سنجش وزارت بهداشت برگزار می‌گردد.

این آزمون هر سال در دو نوبت برگزار می‌گردد، نوبت اول در نیمه اول اردیبهشت ماه و نوبت دوم در نیمه اول تیر ماه برای پنج گروه آزمایشی «علوم ریاضی و فنی»، «علوم تجربی»، «علوم انسانی» (شامل داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون با منابع رشته علوم انسانی یا منابع رشته علوم و معارف اسلامی)، «زبان‌های خارجی» و «هنر» به‌طور جداگانه برگزار می‌شود. تا پیش‌از سال ۱۳۹۲ کنکور دانشگاه‌های آزاد توسط مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی و به صورت جداگانه از کنکور سراسری برگزار می‌شد و پس از آن با کنکور سراسری ادغام شد.

طبق مصوبه مجلس کنکور به تدریج حذف شود و معیارهای دیگری برای ورود به دانشگاه در نظر گرفته شود.

همچنین بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و در راستای حذف تدریجی کنکور، سوابق تحصیلی به تدریج سهم بیشتری از پذیرش دانشجو را خواهد داشت. در حال حاضر این میزان برای کنکور سراسری ۱۴۰۳ معادل ۵۰ درصد تأثیر قطعی در نظر گرفته شده‌است. منظور از سابقه تحصیلی همان نمرات امتحانات نهایی و تشریحی داوطلب در رشته تحصیلی دوره دوم متوسطه (در نظام آموزشی جدید یا ۶-۳-۳) و یا دیپلم و پیش‌دانشگاهی (در نظام آموزشی قبلی) است.

/ سرویس بازار /

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا