خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قدردانی رئیسی از «حضور با صلابت» مردم در انتخابات

«سیدابراهیم رئیسی»، رییس قوه قضاییه گفت: حضور بامعنا و باصلابت مردم در انتخابات حقیقتاً قابل تقدیر است.

به گزارش میزان به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز شورای‎عالی قوه قضاییه با تقدیر از حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات اظهار داشت: انتخابات آزمونی الهی، سیاسی و ملّی است و مردم با حضور ارزشمند خود در این عرصه، دشمن را ناامید کردند.

رئیس قوه قضائیه افزود: دشمن مدت‎ها تلاش کرد با ایجاد یاس و تردید در جامعه، مردم را نسبت به انتخابات و سازوکار آن دلسرد کند و حتی در شب انتخابات محدودیت‎های مالی و پولی و بانکی را اعمال و تلاش کرد از شیوع یک ویروس برای کاهش حضور مردم سوء استفاده کند، اما مردم ما با عزم و اراده جدی وارد صحنه شدند و حضور بامعنا و باصلابت آن‌ها حقیقتاً قابل تقدیر است.

آیت‎ الله رئیسی با بیان این‎که پیروز انتخابات یک جناح و گروه خاص نبود، تصریح کرد: پیروز انتخابات ملت بزرگ ایران است و مردم ما در برابر دشمنان و بدخواهان برنده شدند و باید این پیروزی را به آنان تبریک گفت.

رئیس قوه قضائیه با تقدیر از مسئولان اجرایی و نظارت و همکاران خود در دستگاه قضایی که نقش مهمی در برگزاری هر چه بهتر انتخابات داشتند، خاطرنشان کرد: مردم وظیفه خود را در انتخابات انجام دادند و اکنون نوبت منتخبان ملت است.

آیت ‎الله رئیسی افزود: منتخبان ملت از همین امروز با اندیشه، همفکری و مشورت با صاحب‎نظران و حتی با رقبای خود که نتوانستد رأی نصاب ملت را به دست آورند، باید برای رفاه اجتماعی، گره‎گشایی از کار مردم و معیشت آن‌ها و مساعدت به دستگاه‎ ها برای پیشبرد اهداف نظام در گام دوم انقلاب اسلامی برنامه‎ ریزی کنند.

بیشتر بخوانید:
آیت‌الله رئیسی: نقش مردم در نظام اسلامی فقط رای نیست در اداره کشور هم باید مشارکت داشته باشند
رئیس قوه قضائیه، افزایش اعتماد عمومی و ایجاد و حفظ سرمایه اجتماعی را منوط به عملکرد خوب مسئولان دانست و اظهار داشت: آغاز مجلس یازدهم باید با اقدام و عمل نمایندگان همراه باشد و به‎ گونه‎ای عمل کنند که امید و اعتماد مردم به دستگاه‎ ها و ساز و کار‌های نظام افزایش یابد.

آیت ‎الله رئیسی بر همین اساس ابراز امیدواری کرد که مجلس یازدهم مجلسی قوی باشد که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و خواست و اراده مردم بوده و منتخبان ملت، کار و تلاش را سرلوحه کارهایشان قرار دهند.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تهدید آن برای کشور، گفت: امروز سلامت اجتماعی و سلامت مردم جزو ضروری‎ترین مسائل کشور و از وجوه مهم حقوق عامه است که توجه به آن نیازمند نگاه و همراهی همگانی است.

آیت الله رئیسی افزود: مسئول صیانت از سلامت مردم وزارت بهداشت است که وارد میدان شده و در ستاد وزارتخانه و استان‎ ها فعال شده و هم در حوزه بهداشت، هم در بحث درمان و هم در زمینه پیشگیری اقداماتی صورت گرفته و گزارش‎ های آن نیز از طریق رسانه ملّی اعلام می‌شود.

رئیس دستگاه قضا در عین حال متذکر شد: علاوه بر وزارت بهداشت و ستادی که با حضور نمایندگان دستگاه ‎های مختلف از جمله قوه قضائیه برای مقابله با کرونا تشکیل شده، یک همت همگانی و همکاری همه بخش‎ها و مسئولان در برخورد همه ‎جانبه با این مسأله لازم است.

آیت ‎الله رئیسی تأکید کرد: باید به مردم اطمینان داده شود که با همت همه دستگاه‎ ها و رعایت همه اصول و نکات ضروری در حوزه بهداشت و تسلط روزافزون مسئولان بهداشتی و درمانی در خصوص کرونا، سلامت و امنیت روانی آن‌ ها افزایش خواهد یافت.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به برنامه ‎های دشمنان برای التهاب‎ آفرینی در بازار در روز‌های پایانی سال اظهار داشت: این روز‌ها اخباری از افزایش قیمت‎ها در بازار شنیده می‎شود که لازم است به سرعت کنترل شود.

آیت ‎الله رئیسی افزود: معیشت مردم از مهم‎ترین مسائل است که همواره مورد تهدید دشمن بوده و دشمن تلاش می‎کند با ایجاد نارضایتی در جامعه و ایجاد یاس و ناامیدی بین مردم به اهداف پلید خود برسد و پادزهر این فتنه و توطئه، کار و تلاش و پیگیری و نظارت است.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: همه مسئولان و دستگاه‌‎ های مربوطه از جمله سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف‎کنندگان باید وارد میدان شوند و نگذارند قیمت‎ کالا‌ها افزایش یابد و معیشت بر مردم تنگ شود و هر جا نیاز به حضور دستگاه قضائی باشد، آماده همکاری هستیم.

در بخش دیگری از نشست امروز مسئولان عالی قضائی کشور، رئیس سازمان بازرسی کل کشور به تشریح اقدامات یک‎ماهه این سازمان در خصوص نظارت بر عملکرد دستگاه‎های مسئول برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و درمان مبتلایان به این ویروس در کل کشور پرداخت.

رئیس سازمان زندان‎ها نیز گزارشی از پیگیری دستورات صادرشده در دیدار رئیس قوه قضائیه از زندان زنان شهرری و اقدامات صورت‎ گرفته برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در زندان ‎ها ارائه کرد.

بر همین اساس مقرر شد بخشنامه ویژه‎ای به‎منظور حفاظت زندان‎های کشور در مقابل شیوع ویروس کرونا تهیه و به مسئولان مربوطه ابلاغ شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. گفته بودم که مردم از نظر آقایان فقط همفکران خودشان هستند نه اکثریت مردم یعنی 60 درصد غایب اعلام شده در انتخابات : حضور مردم یا غیبت مردم ؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا