خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«هر دو‌ ساعت یک بار قطارهای مترو ضدعفونی می‌شود»

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم همکاری، تعامل و همدلی همه شهروندان برای مقابله موثر با ویروس کرونا و مراقبت از مرزهای بهداشتی کشور، گفت: هر ۲ ساعت یکبار قطارها و ایستگاه‌های متروی تهران ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

میرلوحی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح بازدید خود از مجموعه متروی تهران و روند مقابله با ویروس کرونا در مترو گفت: در تهران با توجه به شرایط موجود و اعلام آمادگی که شده در هر روز مترو و اتوبوس‌ها ضدعفونی می شوند؛ این در شرایطی است که اتوبوسرانی و مترو روزانه میلیونها مسافر دارند هرچند در شرایط فعلی مسافران کاهش پیدا کرده‌اند و خود شهروندان توجه ویژه‌ای به این بیماری دارند و به این ترتیب در مراکز ازدحام کمتر می‌روند و سفرهای غیرضرور خود را کاهش داده‌اند.

وی افزود: همکاران ما در مجموعه مترو آماده باش هستند تا با انجام اقدامات پیشگیرانه از طغیان این ویروس در مترو جلوگیری کنند. بر همین اساس در مترو ستادی تشکیل شده و من از آن بازدید کردم. در حقیقت برای نظافت، ضدعفونی کردن و گندزدایی ایستگاه ها و قطارهای مترو تلاش قابل توجهی انجام می شود. از سوی دیگر برای آموزش نیز تلاش خوبی انجام شده است.

میرلوحی ادامه داد: برخی اقدامات دیگر از جمله تعطیل شدن دستفروشی در مترو و … نیز خود در مقابله با انتقال این ویروس موثر خواهد بود همچنین در نحوه برخورد با افرادی که مشکوک هستند در مترو و انتقال آنها نیز تمهیدات لازم پیش بینی شده است به این ترتیب لحظه به لحظه دستورالعمل ها بومی می شود و با توجه به وضعیت تهران و کشور تلاش می شود آمادگی ها افزایش پیدا کند.

این عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود خطاب به شهروندان درخواست کرد: باید در مقابله با این ویروس همدلی و کمک به یکدیگر را در دستور کار قرار دهیم. تفاوت کرونا با بیماری های قبلی، قرنطینه این بیماری است لذا باید با یکدیگر همکاری کنیم و با توجه جدی به آموزش ها در جهت کاهش نقل و انتقال این ویروس حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: در حوزه اتوبوسرانی خطوط BRT که در اختیار شهرداری است با مواد ضدعفونی کننده و گندزدا نظافت می شوند و در بخش خصوصی نیز رانندگان باید از هر فرصتی که مسافران حضور ندارند برای این کار استفاده کنند و به این موضوع توجه کنند که خانواده آنها در همین شهر و از اتوبوس ها استفاده می کنند. اتوبوس‌ها در هر روز ۲ بار و مترو هر ۲ ساعت با مواد ضد عفونی کننده نظافت می شوند.

وی با تاکید بر لزوم مراقبت از مرزهای بهداشتی کشور افزود: ما فداکاری برای هموطن را در دوره های مختلف بارها تجربه کرده ایم بی تردید کسی به تنهایی و با جدا کردن خود نمی تواند در مقابل این ویروس مصونیت پیدا کند؛ لذا با همکاری باید قبل از غلبه این ویروس آن را محاصره کنیم و ما بر آن غلبه کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا