خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ آیت‌الله بیات زنجانی به استفتاء درباره‌ی تعطیلی موقت اماکن متبرکه

آیت الله بیات زنجانی از مراجع تقلید در قم، در پاسخ به سوال انصاف نیوز مبنی بر «تعطیلی موقت اماکن متبرکه در مناطقی که ویروس کرونا در آن شیوع پید کرده است و زوار بسیاری در رفت و آمد به این اماکن هستند»، گفت در این مورد ملاک نظر مسئولان بهداشت و درمان بوده و اگر آنها توصیه به تعطیلی و یا محدودیت تردد داشته باشند، عمل به این توصیه واجب شرعی بوده و تخلف از آن مشروع نیست.

انصاف نیوز در استفتاء خود پرسیده است: «جناب آیت الله بیات زنجانی، سلام. وقت بخیر

با توجه به شیوع بیماری کرونا در ایران به ویژه در قم و گیلان، توصیه‌ی نهادهای متولی امور بهداشت و درمان در روزهای اخیر این است که ترددها در مکان‌های عمومی کم و یا در موارد بسیاری قطع شود. برای همین هم مثلا مدارس و دانشگاه‌ها به صورت مقطعی تعطیل شده‌اند.

اگر نظر نهادهای متولی بر چنین محدودیت‌هایی باشد، نظر شما در مورد تعطیلی موقت اماکن متبرکه در این مناطق که زوار بسیاری از نقاط مختلف به آنها رفت و آمد دارند، چیست؟»

متن پاسخ آیت الله بیات زنجانی به این شرح است: «باسلام و تحیت؛ در این قبیل موارد، ملاک و مبنا نظر مسؤولان بهداشت و درمان کشور است نه دیگران؛ بنابراین اگر این مسؤولان توصیه به تعطیلی یا محدودیت تردد را داشته باشند، عمل به توصیه آن‌ها واجب شرعی‌ بوده و تخلف از آن مشروع نیست.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا