خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اینجا دعوا بر سر اعداد است، نه جان انسان

احسان قدیمی در یادداشتی با عنوان «اینجا دعوا بر سر اعداد است، نه جان انسان ها» در «صدای پزشکان» نوشت:

دعوای دکتر حریرچی – معاون وزیر بهداشت – و امیر آبادی – نماینده ی قم – بالا گرفته است. صحبت از اعداد است: ۱۲، ۳۴ یا ۵۰ مرگ؟ کدام یک؟ حریرچی گفته است اگر تعداد مرگ ها یک چهارم باشد استعفا خواهم داد. دکتر مولایی- برادر اولین قربانی کرونا در قم و ایران – که به نظر صادقانه ترین روایت را از این بلبشو ارائه داده است، گفت که پیش از برادرش چندین بیمار در قم با علائم مشابه فوت شده اند؛ بدون حتی شک به کرونا، بدون هیچ تست تشخیصی. آقای حریرچی، شما لیست کسانی که فوت کرده اند و تست مثبت داشته اند را اعلام می کنید، اما آقای امیر آبادی از کسانی که به خاطر کرونا می مردند و دوستان شما نمی فهمیدند، یا نمی خواستند که بفهمند، یا فهمیدند و نگفتند حرف می زند. وقتی اولین تشخیص کرونا با مرگ بیمار همراه می شود، آیا شکی می ماند که حداقل تاخیر یک تا دو هفته ای در تشخیص « آن مریض » وجود داشته است؟ بنا بر حرف دکتر مولایی که خبر از مرگ بیماران مشابه می داد، شکی در اهمال وزارت بهداشت برای شناسایی بیماران باقی می ماند؟ دوستان شما چه زمانی قرار بود تست گرفتن را شروع کنند؟ منتظر اجازه ی دکتر مولایی بودند؟

هیچ کس با هواپیمایی ماهان کاری ندارد؛ کسانی که با بی مسئولیتی مقدمات ورود کرونا را از مرزهای هوایی یا زمینی فراهم کردند. هیچ کس با کسانی که باید جلوی ورود کرونا را می گرفتند کاری ندارد. مگر نه این است که تمامی کشورهای دنیا سخت تلاش کردند که هیچ بیماری با کرونا وارد کشورشان نشود، چه برسد به مرگ و میر مردمانشان. اما شما وقتی فهمیدید که کار از کار گذشته بود. نه بیمار اول را شناسایی کردید و نه اساسا توانستید کسی را قرنطینه کنید.

وقتی جان ها عدد باشند و ارزان، بحث بر سر تعداد مرگ بالا می گیرد. ۱۲، ۳۴ یا ۵۰ ؟ کدام یک؟ اگر یک چهارم باشد استعفا می دهم. اگر کمتر باشد شما باید استعفا بدهید. می بینید، این جا بحث محاسبات ریاضی است، بالا و پایین کردن اعداد. ماشین حساب می خواهد. صحبت بر سر اعداد است، نه انسان ها. گویی در مورد قیمت سیب زمینی یا گوجه حرف می زنیم، نه یک پدر، نه یک مادر و نه یک فرزند. جان انسان ها در این دیار از چه زمانی اینقدر کم ارزش شد؟ اقایان شما همه باید استعفا دهید، نه به خاطر ۱۲ یا ۳۴ یا ۵۰، به خاطر اینکه جان انسان ها برای شما فقط یک عدد است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا