خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عارف: رفع حصر به نتیجه انتخابات بستگی دارد

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: با توجه به تفکر اسلامی و روحیه اصلاح‌طلبی با روش های غیرقانونی رقیب را حذف نمی کنیم، بلکه مردم با حضور در پای صندوق های رای رقبایمان را حذف می‌کنند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در همایش انتهای جمهوری بهارستان که به همت انجمن اسلامی دانشجویان ترقی خواه دانشگاه امیر کبیر برگزار شد، اظهار کرد: با همان روحیه تکلیف و نشاطی که داریم به میدان می رویم، هیچ رفتاری نمی تواند جوان های سخت کوش ما را برای حضور در انتخابات بی نشاط کند. ما به نشاط نیاز داریم، خواهش می کنم اگر اختلافی دارید تا هفت اسفندماه کنار بگذارید با هم همراه شوید. نگران اختلاف نظرها هم نباشید؛ چرا که اختلاف نظر باعث پیشرفت می‌شود.

وی ادامه داد: از همه تشکل های دانشجویی صمیمانه تشکر می کنم. شما تلاش می‌کنید تا الگوی همدلی در کشور رشد پیدا کند. دعواها را می‌شود با همدلی و صحبت و همکاری در فضایی آرام حل و فصل کرد.

عارف خطاب به دانشجویان حاضر در جلسه تصریح کرد: توصیه می کنم اخلاق مداری را در هرشرایطی رعایت کنیم . در اخلاق اصلاح‌طلبی حذف رقیب فقط در پای صندوق های رای اتفاق می افتد. مردم انتخاب می‌کنند که رقبای ما از صندوق های رای حذف شوند. این نوع عملکرد ریشه در اخلاق اسلامی ما دارد. در انتخابات رفتار اخلاقی به مراتب مهم تر از حذف رقیب است، لذا از جوانان خواهش می کنم که قانونمداری را در هیچ شرایطی کنار نگذارند.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه همه ما کاندیدایی آزاده می خواهیم اظهار کرد: کار سخت برای بستن لیست انتخاباتی این بود که همه ما کاندیدای آزاده می خواهیم. رفع حصر مطالبه جوانان و دانشجویان است و ما هم آن را می دانیم، اما در کشوری زندگی می‌کنیم که نهادهای نظامی و نظارتی دارد و امیدواریم این مسأله به طریق قانونی حل شود. نگاه من درباره رفع حصر همان نگاهی است که دو سال پیش در زمان انتخابات ریاست جمهوری داشتم.امیدوارم نتیجه انتخابات پیش رو طوری رقم بخورد که به این مطالبه جوانان بتوانیم پاسخ دهیم.

وی در پاسخ به دانشجویی که خواستار موضع گیری صریح تری از عارف شد، اظهار کرد: ما در شورای عالی سیاست گذاری که برای اولین بار به عنوان یک مرکز مدیریت اصلاح‌طلبان شکل گرفت شاهد حضور تقریبی همه شخصیت های بزرگ هستیم. در همان چند جلسه اول روی راهبردهای اصلی کار کردیم و می دانستیم با چه مشکلات و مسائلی روبرو هستیم. ما یادمان بود عده ای که دارای تریبون و حمایت هایی بودند هشت سال اصلاح‌طلبان را به اتهام بی دینی ، جاسوسی و اتهاماتی نظیر آن محکوم کردند، اما در سال‌ها بعد ازآن این جریان اصیل انقلاب انتخابات سال 92 را رقم زد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با تاکید بر ضرورت فرهنگی شدن فضای دانشگاه‌ها گفت:‌باید به سمتی حرکت کنیم که فضای فرهنگی در جامعه پدیدار شود و فضای سیاسی ما سیاسی باشد نه امنیتی.

وی در پاسخ به این ادعا که مردم شک دارند در انتخابات شرکت کنند تصریح کرد:‌ اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند فکر می‌کنند چه می‌شود؟ جریان تندروهم نمی خواهد مردم در انتخابات حضور پیدا کنند . ما می خواهیم مسیر سال 92 ادامه پیدا کند. نتیجه کنار کشیدن اصلاح‌طلبان از انتخابات مجلس فعلی شد.

عارف هم‌چنین گفت:‌دستاورد برجام فقط متعلق به دولت نیست رهنمودهای شجاعانه مقام معظم رهبری همه را به میدان آورد. مردم خوب درک می‌کنند که باید به صحنه بیایند. با نیامدن مردم و شما دانشجویان به صحنه انتخابات مجلس تشکیل می‌شود، اما مجلسی تشکیل می‌شود که دغدغه شما را ندارد. برای من شعار انقلابی دادن و حرف های بی مهابا زدن در فضای مجازی راحت است، اما شعار ما آرامش است. به خدا قسم نگاه ما به آینده شما جوانان است. با همراهی و همدلی مسائل ما حل می‌شود. گام به گام باید جلو برویم. در گام اول موفق بودیم در فضای ناباوری که حتی نخبگان سیاسی هم پیش‌بینی نمی کردند با حضور شما جوان ها پیروز شدیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در مورد رد صلاحیت ها من خیلی وقت گذاشتم اما هیچ جلسه ای را رسانه‌ای نکردم؛ چرا که نمی ‌خواستم شعار بدهم و به دنبال حل مشکل بودم. رسانه‌ای کردن این جلسات بر عهده نهادهای قانونی مثل دولت است. دولت وظیفه دارد پاسخگوی مطالبات شما باشد. در شورای سیاست گذاری گروهی یازده نفره به نام گروه رایزنی و تعامل با نهادهای مختلف در ارتباط بود و جلساتی داشت. شعار ما قانون مداری و تمکین قانون است. این انتخابات پیش رو آخرین انتخابات نیست. بعد از هفتم اسفند باز هم انتخابات هایی پیش روی ماست. ما نظرات خود را قانونی اعلام خواهیم کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه آرامش چیزی است که به آن نیاز داریم گفت: آن چیزی که شما می خواهید با آرامش به دست می آید . من منشور مطالبات دانشجویی که شما دانشجویان آن را تهیه کرده اید خوانده ام و احساس غرور کردم که جریان دانشجویی ما به حدی رسیده است که مطالبات بعضا درست خود را این چنین طرح می‌کند. من به عنوان معلم شما می گویم که مسیر عقلانیت همان مسیر عافیت طلبی و محافظه کاری نیست. ما با آرامش مسیرمان را طی می‌کنیم تا در آینده آن چیزی را که می خواهیم به دست آوریم.

وی با بیان اینکه خودمان را روبروی نظام قرار نمی دهیم اظهار کرد: اصلاح‌طلبان عقب نشینی کردن را قبول نمی کنند. جمع بندی ما در سالهای گذشته این شد که مشکلاتمان را حل کنیم. ما خودمان را روبروی نظام نمی دانیم. درست است که زاویه ایجاد شد و نمی گوییم که چقدر در ایجاد این زاویه ما مقصر بودیم یا تریبون دشمنانمان به آن دامن زدند، اما آنچه مهم است این است که ما خودمان را از نظام می دانیم. این موضوع هم بدان معنا نیست که هر اقدامی که نهادها انجام می‌دهند را قبول داریم.

وی ادامه داد: سوال من از دانشجویان این است که آیا مواضع احساسی حصر را رد می‌کند یا به استمرار آن کمک می‌کند؟ اگر من بخواهم در هر مرحله ای برای اینکه جوانان را با خودم همراه کنم ، شعار رفع حصر سر بدهم چه می‌شود؟ ما وظیفه خودمان را پیگیری موارد قانونی می دانیم.

عارف با اشاره به پیروزی دولت روحانی با تلاش های اصلاح‌طلبان گفت: ما از ابتدای تشکیل شورای سیاست گذاری با توجه به نقش شورای اصلاحات در پیروزی روحانی به صورت طبیعی همکاری با حامیان دولت را به تائید رساندیم. گام بعدی هم در خرداد 96 است که بتوانیم با هماهنگی مطالبات همه اقشار را به اجرا در آوریم. ما خیلی راحت به این نتیجه رسیدیم که باید با حامیان دولت به نتیجه برسیم.

وی افزود: ما با اصولگرایان در یک جریان سالم رقابت می‌کنیم و با اعتدالیون و مستقلین همکاری می‌کنیم. یکی از دلایل طول کشیدن ارائه لیست اصلاح‌طلبان همین بود که می خواستیم ائتلافمان نهایی شود. امیدواریم طی ساعات آینده یا تا فردا لیست مشترک تهران را ارائه دهیم. خواهشمان از جوانان اصلاح‌طلب این است که شرایط کشور را درک کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا