خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استفاده طولانی از موبایل و افزایش خشکی چشم

اگر این روزها از خشکی چشم خود رنج می برید پیشنهاد می کنیم میزان استفاده از موبایل و برنامه های دیجیتالی خود را در طول روز بررسی کنید چون مطالعات جدید نشان می دهد، استفاده طولانی مدت از موبایل می تواند خطر  ابتلا به خشکی چشم را افزایش دهد.

به گزارش کلیک، بر اساس مطالعه ای که اخیرا صورت گرفته است ابزارهای دیجیتالی به طور فزاینده ای در بیماری خشکی چشم و خستگی آن موثر است.

در دنیای امروز که استفاده از گوشی های هوشمند و  سایر ابزارهای دیجیتالی همه گیر شده است تعداد زیادی از کاربران با وجود اینکه از آسیب های ناشی از خیره شدن به صفحه نمایش تلفن های هوشمند مطلع هستند، اما  باز هم زمان زیادی را برای وبگردی، پرسه در شبکه های اجتماعی و یا بازی صرف می کنند. اما باید به طور جدی گفت که

جدیدترین مطالعه ای که در کره جنوبی انجام شده است نشان می دهد در مقایسه با آنچه تصور می شود، استفاده طولانی مدت از تلفن همراه آسیب بیشتری برای چشم دارد.

طبق این گزارش که در مجله BMC Opthalmology منتشر شده است، کودکانی که مدت زیادی را برای بازی، جستجو در شبکه های اجتماعی و اینترنت از طریق تلفن های هوشمند می گذرانند، علائم ابتلا به خشکی چشم در آن ها بیشتر است و در صورتی که تلفن های هوشمند یک ماه در اختیار این کودکان نباشد، این علائم کاهش می یابد.

بیماری خشکی چشم هنگامی پیش می آید که چشم ها به اندازه کافی اشک تولید نمی کنند و در نتیجه قرمز، متورم و تحریک می شوند. وقتی به صفحه نمایش خیره می شویم، کمتر پلک می زنیم به این معنی که لایه اشکی چشم ما خشک می شود و خطر ابتلا به خشکی چشم بالا می رود.

محققان برای این مطالعه وضعیت ۹۱۶ کودک کره ای بین ۷ الی ۱۲ سال را بررسی کردند.  پس از معاینه چشم آنها مشخص شد که ۶٫۶ درصد این کودکان مبتلا به خشکی چشم بودند که ۹۷ درصد آن ها به طور میانگین بیش از ۳ ساعت در روز از تلفن های هوشمند استفاده می کردند.

اما ۵۵ درصد کودکان شرکت کننده در این تحقیق روزانه تنها ۳۷ دقیقه از تلفن هوشمند استفاده می کردند و هیچ علامتی دال بر خشکی چشم نداشتند.

مطالعات نشان می دهد که خستگی دیجیتالی چشم یا احساس ناراحتی جسمی که پس از دو ساعت کار مستمر با صفحه های نمایش دیجیتالی نمود پیدا می کند، در بین بزرگسالان و کودکان رو به افزایش است.

محققان براساس این مطالعه توصیه می کنند که مدت استفاده از صفحه نمایش در طول روز نباید به اندازه ای باشد که به سلامت آسیب برساند؛ همچنین یک ساعت قبل از خواب و بیش از دو ساعت مستمر در طول روز نباید از صفحه نمایش هیچ دستگاهی استفاده کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا