خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای درختان خیابان ولیعصر

نگرفتن خسارت از مغازه دار متخلف و ماجرای قطع جدید درختان دو خبری است که چند روز گذشته درباره درختان ولیعصر منتشر شده است.

جریمه ۱۱۷میلیارد تومانی خسارت به درختان ولیعصر به کجا رسید؟

اواخر خرداد سال گذشته بود که چند اصله درخت در خیابان ولیعصر، تقاطع محمودیه توسط مالک ساختمان روبروی آن خشکانده شد و اعضای کمیسیون ماده ۷ برای آن جریمه ۱۱۷میلیارد تومانی در نظر گرفتند، حالا شهردار منطقه یک درباره این جریمه توضیحاتی داد.

به گزارش همشهری، شهردار منطقه یک درباره آخرین وضعیت پرداخت جریمه خشکاندن درختان خیابان ولیعصر گفت: تا عدم پرداخت جریمه هیچ مجوزی برای ادامه کار این ساختمان صادر نمی‌شود.

سید مهدی صباغ  افزود: جریمه هنوز از سوی شهرداری دریافت نشده و پایان کاری هم صورت نگرفته است اما این اطمینان را می‌دهم که تا بدهی تسویه نشود موافقت‌نامه ای صادر نخواهد شد.

وی افزود: مالک می‌ تواند اعتراض کند. رای البته نهایی است اما هیچ همکاری نخواهیم کرد تا جریمه را نپردازند

ماجرای قطع شبانه درختان خیابان ولیعصر | واکنش معاون خدمات شهری‌

درختان خیابان ولی عصر، حدفاصل باغ فردوس تا پارک وی جوان‌سازی و با درختان با بن بالا جایگزین شدند.

به گزارش همشهری، معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک، با اعلام این خبر و با بیان اینکه طبق دستور سازمان بوستان‌ها درختان خشکی که پلاک‌شان در سامانه نهال ثبت و امور مربوط به کمیسیون ماده ۷ آنها انجام شده، باید به فوریت از شهر جمع‌آوری شوند افزود: «بر این اساس به دلیل بادهای اخیر و با توجه به اینکه به سمت فصل پاییز و وزش باد شدید و بارش‌های فصلی پیش می‌رویم و احتمال سقوط درختان و خطرآفرینی برای جان و مال شهروندان وجود دارد، طرح حذف درختان خشک پایتخت آغاز شده است. »

احسان صفایی ادامه داد: «قطع و جمع‌آوری درختان محدوده خیابان ولی‌عصر نیز بر در ادامه این سیاست و به فوریت انجام شد تا با معتدل شدن هوا کاشت مجدد و جوان‌سازی درختان انجام شود. »

وی با بیان اینکه درختان سبز خیابان ولی‌عصر(عج) هم با توجه به اینکه در نهر کاشته شده‌اند، ریشه‌های مستحکمی ندارند. یادآور شد: «در بهار امسال ٢ درخت خیابان ولی‌عصر(عج) بر اثر وزش بادهای شدید از محل خود خارج شدند. درختان خشک هم به‌مراتب آسیب‌پذیری بیشتری دارند و حادثه‌آفرین خواهند بود. »

قطع شبانه درختان دلیل بر مخفی‌کاری نیست بلکه به علت خلوتی معبر است

صفایی با اشاره به اینکه تصمیم قطع درختان خیابان ولی‌عصر(عج) توسط سازمان بوستان‌ها گرفته شد و در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: « اینکه قطع درختان شبانه انجام شده دلیل بر مخفی کاری نیست بلکه به این دلیل است که خیابان ولیعصر (عج) در شب خلوت است و خطر قطع درخت در این زمان کمتر است. »

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک اضافه کرد : «کار قطع همه درختانی که در سطح شهر، ثبت سامانه نهال شده‌اند انجام می‌شود مگر اینکه درختی عمدا خشک شده باشد و شهرداری پیگیر بحث مالی آن با مالکین باشد که آن درختان دست‌نخورده‌اند.»

تشکیل کمیته صیانت از درختان خیابان ولی‌عصر (عج) در شهرداری

وی با بیان اینکه کمیته‌ای به نام کمیته صیانت از درختان خیابان ولی‌عصر(عج) در شهرداری داریم، یادآور شد: «مسئولیت این کمیته این است که در مناطقی که محور ولی‌عصر(عج) در آن واقع شده است، وضعیت درختان را رصد و در خصوص حفظ و نگهداری آنها دستور العمل صادر می‌کند.»

صفایی درخصوص موضوع ثبت میراثی بودن خیابان ولی‌عصر (عج) و لزوم مجوز میراث‌برای اقدام در این خیابان که در برخی رسانه‌ها مطرح‌شده، توضیح داد : « ممکن است خود خیابان ولی‌عصر (عج) بحث میراثی داشته باشد اما درختان خشک آن که جزء میراث حساب نمی‌شوند، ضمن اینکه تعهد ما در این محور این است که درخت خشک بعد از حذف حتما به‌صورت روتبال و با بن بالا جایگزین شود.»

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک افزود: «در اردیبهشت امسال واکاری حدود ۳۰ اصله درخت به‌صورت روتبال با بن ۵۰ در خیابان ولی‌عصر(عج) داشتیم و برای زمان فعلی باید درختان خشک حذف و کنده کشی شوند و فضا آماده شود تا در فصل پاییز که امکان کاشت مهیا می‌شود کاشت درختان روتبال چنار جهت جایگزینی و جوان‌سازی شروع شود، برای این کار تعدادی درخت تهیه کردیم که در انبار فضای سبز منطقه موجود است و سازمان بوستان‌ها هم برای جبران کسری درخت اعلام آمادگی کرده است.


‌جریمه خشک کردن درختان ولیعصر پرداخت نشده است

ایرنا نوشت:

قطع درختان خشک شده در طولانی‌ترین خیابان ایران درخت کشی نیست بلکه با درختان «روتبال چنار» (قابل جابجایی) جایگزین میشوند.جریمه خشک کردن درختان ولیعصر پرداخت نشده است

شهردار منطقه یک تهران: هنوز جریمه خشک کردن عمدی درختان در خیابان ولیعصر (عج) پرداخت نشده است. ما هم برای مالک پایان کار و مجوز انشعابات را صادر نکرده‌ایم. به همه مناطق تاکید شده است که درختان خشک را شناسایی و نسبت به رفع خطر آنها اقدام کنند. درختان خیابان ولیعصر (عج) هم که خشک شده‌اند حذف خواهند شد. خشک شدن درختان چنار طولانی‌ترین خیابان ایران، قطع آنان و جایگزینی با درختان جدید هرچند وقت یکبار به صدر اخبار شهری کشانده می‌شود؛ در تازه ترین ماجرا هم کلیپی با عنوان درخت کُشی در خیابان ولیعصر(عج) وایرال شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک در خصوص جزئیات بیشتر این موضوع گفت:
حسب دستور سازمان بوستان‌ها مقرر شد که درختان خشکی که در سامانه نهال ثبت و امور مربوط به کمیسیون ماده ۷ آنها انجام شده به فوریت از سطح شهر جمع‌آوری شوند تا با آغاز فصل پاییز و معتدل شدن هوا کاشت مجدد و جوان‌سازی درختان انجام شود. اینکه قطع درختان شبانه انجام شده دلیل بر مخفی کاری نیست بلکه به این دلیل است که خیابان ولیعصر(عج) در شب خلوت است و خطر قطع درخت در این زمان کمتر است. درمورد موضوع ثبت میراثی بودن خیابان ولیعصر(عج) و لزوم مجوز میراث برای اقدام در این خیابان که در برخی رسانه‌ها مطرح شده، ممکن است خود خیابان ولیعصر(عج) بحث میراثی داشته باشد اما درختان خشک آن که جزو میراث حساب نمی‌شوند. باید کاشت درختان روتبال چنار(قابل جابجایی) جهت جایگزینی و جوان سازی شروع شود، برای این کار تعدادی درخت تهیه کردیم که در انبار فضای سبز منطقه موجود است و سازمان بوستان‌ها هم برای جبران کسری درخت اعلام آمادگی کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسی ۱۷۹ درخت در خیابان ولی‌عصر(عج) به عنوان درختان خشک ثبت شده‌اند، گفت: این درختان باید به مرور قطع و درختان جدید جایگزین آنها شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، احسان صفایی؛ معاون خدمات شهرداری شهرداری منطقه یک در خصوص قطع درختان خیابان ولی‌عصر(عج) اظهار کرد: درختانی که برداشته می‌شوند رأی کمیسیون ماده هفت دارند. همچنین به همه مناطق تأکید شده است که درختان خشک را شناسایی کرده و نسبت به رفع خطر آنها اقدام شود.

وی در خصوص درختان خیابان ولی‌عصر(عج) ادامه داد: درختان محور خیابان ولی‌عصر(عج) که خشک شده‌اند قطع خواهد شد، اما این خیابان چون همیشه در آن ترافیک در جریان است و ما نمی‌خواهیم به ترافیک این خیابان دامن بزنیم؛ بنابراین شبانه این کار را انجام می‌دهیم و درختان این خیابان ثبت سامانه هستند.

معاون خدمات شهرداری شهرداری منطقه یک در پاسخ به این سؤال که در سامانه درختان چند درخت باید از خیابان ولی‌عصر(عج) حذف شوند، گفت: در حال حاضر بررسی کارشناسان نشان داده که 179 درخت در این محور وجود دارد که باید قطع شوند.

صفایی با بیان اینکه سال‌های قبل از اصفهان درخت آورده شده اما تجربه نشان داده که این درختان باید یک ماه در آب و هوای تهران قرار بگیرند و سپس کاشته شوند، افزود: این اتفاق خواهد افتاد و ما با توجه به تجربه‌ای را که دست آورده‌ایم درختان را در فصل مناسب جایگزین خواهیم کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا