خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«۸۰درصد مبتلایان کرونا با اقدامات سرپایی بهبود پیدا می‌کنند»

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت گفت: 80 درصد از کسانی که مبتلا به ویروس کرونا می‌شوند حتی متوجه علائم آن نشده و با اقدامات سرپایی بهبود پیدا می‌کنند.

به گزارش ایسنا، ایرج حریرچی در خصوص روند ابتلا خود به بیماری کرونا گفت: روز گذشته تب 41 درجه سانتیگراد و لرز داشتم که در حال حاضر بدن دردم از بین رفته است و با تبعیت از دستورات پزشک معالج نیز به سمت بهبودی می‌روم.

وی با بیان این‌که فکر می‌کنم مردم ترس زیادی از کرونا پیدا کرده‌اند، اظهار کرد: کرونا ویروس از آنفلوآنزا H1N1 شدت کمتری دارد اما احتمال سرایت بیشتر آن نگران‌کننده است. این بیماری برای ما یک ویروس ناشناخته بود که با توجه به تجربه چین کشورهای دیگر و تجربه یک هفته‌ای در کشور خودمان متوجه رفتارهای این ویروس شدیم.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به این‌که 80 درصد از کسانی که مبتلا به این ویروس می‌شوند حتی متوجه علائم آن نشده و با اقدامات سرپایی بهبود پیدا می‌کنند، تصریح کرد: تنها بین دو تا 2.5 درصد از مبتلایان به مرگ می‌انجامد که این میزان نسبت به مرگ و میرهای ناشی از آنفلوآنزا بسیار کمتر است.

حریرچی با اشاره به این‌که امسال در آمریکا 13 هزار نفر به دلیل آنفلوآنزا جان خود را از دست داده‌اند، توضیح داد: همچنین در کشور آمریکا 28 میلیون نفر به آنفلوآنزا مبتلا شده بود.

وی با اشاره به این‌که افرادی که دارای بیماری کرونا نیستند اما صرفا به دلیل تماس با افراد مبتلا برای انجام تست مراجعه می‌کنند، توضیح داد: انجام این تست برای این دسته افراد غیرضروری و غیرمفید است و به آنها اطمینان کاذب می‌دهد. این ویروس بعد از انتقال از محیط به حلق و ریه افراد وارد می‌شود و علائم آن زمانی بروز پیدا می‌کند که در حلق و ریه فرد قرار گرفته باشد. قبل از این مرحله علائمی در فرد ظاهر نمی‌شود و انجام تست برای مشخص شدن اطلاع فرد به کرونا ویروس مثبت نخواهد بود.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به این‌که این اقدامات به فرد اطمینان کاذب می‌دهد، ادامه داد: به همین خاطر مردم نباید اصرار کنند تا آزمایش بدهند بلکه با رعایت مسائل معمول می‌توانند از ابتلا به کرونا ویروس پیشگیری کنند و در صورت بروز تب و سرفه نیز در صورت صلاحدید پزشک از آنها تست گرفته می‌شود.

حریرچی در ادامه با بیان این‌که شب قبل از انجام مصاحبه خبری به همراه آقای ربیعی در روز دوشنبه با کوفتگی و خستگی روبه‌رو شده بودم، اضافه کرد: از آنجایی که چهار تا پنج روز استراحت کافی نداشتم فکر می‌کردم که این علائم به همین دلیل ایجاد شده است. صبح روز دوشنبه قبل از انجام مصاحبه احساس تب می‌کردم و در حین مصاحبه نیز صورتم قرمز شد بلافاصله بعد از بیرون آمدن از مصاحبه درجه حرارت بدنم را گرفتند و بعد از ظهر نیز اولین نمونه‌گیری را انجام دادم. جواب اولیه ابتلای قطعی به کرونا را نشان نمی‌داد با این حال به منزل نرفتم و خودم را تا حدی ایزوله کردم. دیروز صبح هم نتیجه آزمایش قطعی شد و درمان را آغاز کردم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا