خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دبیر سیاسی انجمن آرمان از بازداشت «حقیقت جوان» می‌گوید

درست بعد از اعلام خبر تعطیلی دانشگاه‌ها بود که اخباری مبنی بر بازداشت علی حقیقت جوان، امیرحسین علی بخشی و ضیا نبوی، سه فعال دانشجویی منتشر شد. علی حقیقت جوان دبیر انجمن اسلامی آرمان دانشگاه علم و صنعت بود که خبر بازداشت او و علی‌بخشی دوشنبه 5 اسفند منتشر شد؛ دیروز 6 اسفند نیز ضیا نبوی دستگیر شد. علی غلامی دبیر سیاسی این انجمن در مورد بازداشت حقیقت جوان با انصاف نیوز به گفت‎وگو پرداخته است. غلامی با انتقاد از بازداشت دانشجویان در سایه‌ی بحران‌ها، ریاست دانشگاه را مسئول پیگیری وضعیت و صیانت از حقوق حقیقت جوان می‌داند.

غلامی به انصاف نیوز گفت: «ما بازداشت علی حقیقت‌جوان، دبیر انجمن، را یک تعرض آشکار به انجمن و ساحت دانشگاه می‌دانیم و در برابر آن سکوت نخواهیم کرد. شرم‌آور اینجاست که این بازداشت درست زمانی رخ داده است که در سایه‌ی شیوع کرونا و ناکارآمدی مدیریتی جان شهروندان در خطر جدی است و دانشگاه‌ها نیز تعطیل هستند. در این شرایط دستگاه‌های امنیتی همچنان در پی تعقیب و برخورد با دانشجویان هستند.

همانطور که انجمن در بیانیه‌ی خودش اعلام کرد این بازداشت‌ها خللی به فعالیت‌های انجمن و عزم ما برای حفظ صحن دانشگاه وارد نخواهد کرد و از مسیری که تاکنون پیموده‌ایم باز نخواهیم گشت.

دانشگاه علم و صنعت و ریاست آن دکتر ذاکری را مسئول پیگیری وضعیت و صیانت از حقوق آقای حقیقت‌جوان می‌دانیم. همچنین دانشگاه موظف است که امنیت فضای فعالیت دانشجویی و فعالان دانشجویی را تضمین کند و ضمن دفاع از آنها خواستار فضایی امن برای دانشجویان باشد همچنین یادآوری می‌کنیم که اساتید دانشگاه نیز وظیفه‌ دارند مدافع حقوق جامعه‌ی دانشگاهی باشند در برابر این دست اتفاقات ساکت نکنند»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مردم نیومدن رای بدن. بالاخره باید از یکی انتقام بگیرن. کی بهتر از شما مروجان علم و آگاهی و دانش ؟!

    3
    1
  2. 4 تا خائن باج بگیر یا فریب خورده ی فتنه گران سبز که آخرش جاسوس در میان و سر از امریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان درمیارن رو گرفتن! مروج علم و دانش و آگاهی کدومه؟
    مردم هم با تمام سختی ها اومدن رأی دادن تا چشم همه ی این خائنان کور بشه.
    روزهای آخر خائنان هست و فراری ها به خارج داره روز به روز بیشتر می شه… چی شد مروجان علم و دانش و آگاهی یهو مردم کشورشون یادشون رفت و رفتن نان خور امریکا و تحریم گران ایران شدند؟ …
    این هایی که داخل مونده اند هم روزهای آخرشون هست.
    منتظر باشند که ما هم منتظریم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا