خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تشیع نظامی حسنی مبارک و انتقال به آرامگاه خانوادگی

بنا بر اعلام تلویزیون مصر  جسد حسنی مبارک، رییس جمهور پیشین این کشور پس از یک تشیع نظامی با بالگرد از مسجد المشیر طنطاوی به آرامگاه خانوادگی آنها منتقل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، تلویزیون رسمی مصر اعلام کرد: امروز (چهارشنبه) جسد حسنی مبارک پس از یک تشیع نظامی با یک فروند بالگرد از مسجد المشیر طنطاوی به آرامگاه خانوادگی‌اش انتقال خواهد یافت همزمان تدابیر امنیتی در اطراف این آرامگاه در پیش گرفته شده‌ و تعدادی از خیابان‌های مجاور و منتهی به این منطقه مسدود شده‌اند.

ده ها تن از شهروندان مصری از ساعات اولیه صبح امروز در اطراف مسجد المشیر طنطاوی جهت شرکت در مراسم تشییع حسنی مبارک حضور یافته‌اند.

آنها تصاویری از رییس جمهور پیشین این کشور و پلاکاردهایی در دست داشتند که در آنها برای رئیس جمهور فقیدشان آرزوی آرامش و آمرزش کردند.

یاسر عبدالقادر، پزشک معالج مبارک پیش‌تر فاش کرده بود که او به سرطان اثنی‌عشر مبتلا شده است و احتمال ابتلا به این بیماری یک در میلیون است.

مبارک عصر سه‌شنبه در سن ۹۱ سالگی در گذشت.

مبارک برای ۳۰  سال در مصر حکومت کرد تا اینکه در اعتراضات سال ۲۰۱۱ سرنگون شد.  او به اتهام کشتار ۲۳۹ معترض در شورش ۱۸ روزه کشورش در سال ۲۰۱۱ به حبس ابد محکوم شد اما در سال ۲۰۱۷ پس از تبرئه و اعلام بیگناهی از زندان آزاد شد. او سپس در سال ۲۰۱۵به همراه دو پسرش به اتهام سوء استفاده از اموال عمومی و افزودن بر ثروت خانوادگی محاکمه شد که به سه سال حبس به دلیل این جرم محکوم شدند.

مبارک گفته است که تاریخ درباره او به عنوان یک میهن پرست که به کشورش خدمت کرده قضاوت خواهد کرد اما بسیاری از مصری‌ها دوران حکومت او را دوران استبداد می دانند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا