خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مشارکت دولت آلمان در ترور سردار سلیمانی؟!

نمایندگان حزب چپ پارلمان آلمان شکایتی جنایی را علیه آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و وزرای کابینه او به اتهام همدستی آن‌ها در ترور سردار سلیمانی تنظیم کردند.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه “تاگس اشپیگل”، نمایندگان حزب چپ پارلمان آلمان در رابطه با ترور سردار سلیمانی شکایتی را علیه اعضای دولت آلمان به دادستانی کل این کشور ارائه دادند.

این نمایندگان پارلمان آلمان “آنگلا مرکل”، صدر اعظم و وزیران کابینه او را به همدستی در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس که چندی پیش به دست آمریکا به شهادت رسیدند متهم کردند.

دلیل این اقدام نمایندگان پارلمان آلمان گزارشها و شفافسازی‌هایی است مبنی بر اینکه جریان دادهها برای حمله پهپادی آمریکا به کاروان حامل سردار سلیمانی در عراق از طریق پایگاه هوایی ایالات متحده در رامشتاین آلمان انجام گرفته است.

بیشتر بخوانیدماجرای فرزند شهیدی که هدیه سردار سلیمانی را پس داد
بوگدانوف: سردار سلیمانی در شکست داعش سهم به‌سزایی داشت
سیاستمداران حزب چپ اعلام کرده اند که وزرای مسئول در کابینه فدرال آلمان ظاهرا تا به حال در این باره کوتاهی کرده اند که با اقدامات مناسب اطمینان حاصل کنند که از طریق شبکه داده پایگاه رامشتاین هیچ گونه حمله پهپادی که نقض قوانین بین المللی است انجام نمی شود.

نمایندگان حزب چپ آلمان بخصوص خواستار تحقیقات فوری در این باره شدند و وزرای امور خارجه، وزیر دفاع و وزیر کشور آلمان را خطاب قرار دادند.

حزب چپ آلمان در این راستا به تصمیمی از دیوان عالی اداری نوردراین-وست فالن در تاریخ 19 ماه مارس سال 2019 اشاره کرد که در آن به نقش اصلی پایگاه رامشتاین در ارسال داده ها به هواپیماهای بدون سرنشین و درستی این مسئله اشاره شده بود.

این در حالی است که دولت آلمان اطمینان داده است که از طرف آلمان هیچ گونه نقض قوانین بین المللی در این راستا انجام نمی شود.

این سیاستمداران حزب چپ آلمان ترور هدفمند سردار سلیمانی به دستور رئیس جمهور آمریکا را از نظر حقوق جزایی یک قتل مزورانه با وسایل خطرناک عمومی ارزیابی کردند.

آن ها اعلام کردند که این حمله خارج از منطقه درگیری های مسلحانه و نه برای مقابله با خطرات کنونی که برای زندگی و انسان ها می تواند وجود داشته باشد انجام شده است.

الکساندر نئو نماینده حزب چپ پارلمان آلمان هم در این باره گفته است: انتقال سیگنال‌های کنترل برای حمله پهپادی (که منجر به ترورسردار سلیمانی شد)، فقط از طریق ایستگاه تقویت ماهواره‌ای در خاک آلمان، یعنی پایگاه هوایی آمریکا در رامشتاین امکانپذیر بوده است.

حزب چپ آلمان دولت را متهم به مسامحه کاری در ترور سردار سلیمانی کرده است.

نئو همچنین گفته است: ما نمی‌توانیم بیش از این قبول کنیم که دولت فدرال آلمان قانون بین‌الملل را با حمایت از جنگ غیرقانونی پهپادی آمریکا زیرپا می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه 8 نفر دیگر بامداد جمعه 13 دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک پهبادی وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پنج روز بعد در واکنش به اقدام تروریستی آمریکا، 13 فروند موشک بالستیک به سوی پایگاه عین‌الاسد آمریکا در استان الانبار واقع در غرب عراق شلیک کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا