خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان: باید موضوع قرنطینه از ابتدا با قاطعیت دنبال می‌شد

«مسعود پزشکیان»، نایب رییس مجلس در گفتگو با رسانه محلی ترجمان صبح، ضمن انتقاد از نحوه مواجهه با بیماری کرونا افزود: باید موضوع قرنطینه و کنترل شیوع این ویروس از ابتدا با قاطعیت دنبال می شد اما به خاطر سیاست های نادرست، شاهد تسریع در شیوع آن در تمام ایران هستیم.

وزیر بهداشت دولت اصلاحات با اشاره به اینکه در تمام جهان، به هنگام شیوع یک بیماری و تهدید امنیت ملی، نیروهای نظامی وارد میدان شده و بالاترین سطح کنترل های امنیتی به اجرا در می آید تصریح کرد: این مسئله به یک موضوع امنیتی تبدیل شده و باید شورای عالی امنیت ملی برای مقابله با آن ورود کند.

این متخصص و جراح قلب با اشاره به اینکه باید کانون های شیوع بیماری شناسایی و از همان ابتدا تحت قرنطینه قرار می گرفت تاکید کرد: درحالی که سرعت شیوه کرونا با هیچ کدام از بیماری های شناخته شده اخیر قابل قیاس نیست، با چه منطقی به دنبال تجهیز مراکز درمانی، بستری کردن بیماران و درمان آنان هستیم؟!

وی با هشدار به عواقب عدم کنترل شهرها، مسافرت ها و قرنطینه کانون های بیماری، هشدار داد: در صورت تداوم روند فعلی، ظرفیت مراکز درمانی جوابگوی بیماران مبتلا شده نبوده و اگر کادر درمانی نیز گرفتار شوند، با بحران جدی مواجه خواهیم شد.

پزشکیان سهل انگاری در مواجهه با کرونا به بهانه ایجاد آرامش در جامعه را اشتباهی غیرقابل جبران خواند و گفت: به جای آگاه سازی عمومی و اعمال سیاست های سخت و پیشگیرانه برای مقابله با سرعت شیوع، سهل گیری و درمان را پیش گرفته اند که به هیچ عنوان عقلانی و کارشناسی نیست.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه هنوز هم برای اعمال سیاست های سخت گیرانه و پیش گیری از شیوع کرونا دیر نیست گفت: امیدوارم لااقل مردم را در برابر خطری که در پیش است مطلع کرده و نسبت به عدم حضور در اماکن عمومی و مراقب های پیشگیرانه آگاه سازیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا