خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعلام آمادگی آمریکا و چین برای کمک به ایران در مقابله با کرونا

وزیر امور خارجه چین در گفت‌وگویی تلفنی با جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان آمادگی کشورش را برای کمک‌رسانی به ایران در جلوگیری از شیوع کرونا ویروس در ایران اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه سی.جی.تی.ان، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، امروز در گفت‌وگویی تلفنی با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان درباره مسائل مختلفی از جمله شیوع کرونا ویروس گفت‌وگو کرده و گفت: این ویروس دشمن مشترک بشریت بوده و جامعه جهانی باید به طور مشترک [در این زمینه] فعالیت کند.

او همچنین بر عزم چین برای مبارزه با شیوع کرونا ویروس در خط مقدم تاکید کرد.

وانگ دستاوردهای چین در مقابله با این بیماری را معرفی کرده و به نظرات مقامات سازمان WHO اشاره کرد که گفته بودند اقدامات بازدارنده جامع نه تنها از شیوع جهانی این ویروس جلوگیری می‌کند، بلکه تجربیاتی ارزشمند برای جامعه بین‌المللی به همراه دارد.

وزیر امور خارجه چین با اشاره به شیوع این بیماری در ایران و ایتالیا متعهد شد که کشورش هر کاری که بتواند برای ارائه کمک‌های ضروری به این دو کشور در مبارزه با این ویروس جدید که در حال گسترش در کشورهای دیگر است، انجام خواهد داد.

وانگ یی با اشاره به این که ظریف اولین وزیر امور خارجه‌ای بود که با ملت چین ابراز هم‌دردی کرد، گفت که این نشان‌دهنده دوستی صمیمانه میان دو کشور است و به همتای ایرانی‌اش اطمینان داد که چین مایل است در این دوران سخت در کنار مردم ایران بایستد و آماده همکاری در زمینه جلوگیری از شیوع این بیماری و همچنین خدمات درمانی در ایران است.


به نقل از رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که برای ارائه توضیحاتی درباره سیاست‌های اخیر آمریکا در برابر ایران در جلسه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شده است، در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان درباره شیوع کرونا در ایران مدعی شد: ما پیشنهادهایی برای ارائه کمک به ایران داده‌ایم. زیرساخت بهداشتی آن‌ها قوی و به‌روز نیست، تمایل آن‌ها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره آن‌چه واقعا در حال رخ دادن است قوی نبوده است، این ایران است که اطلاعات را به اشتراک نمی‌گذارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا