خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«برگزاری هر نوع تجمع در سیستان و بلوچستان خلاف قانون است»

احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هر گونه تجمعی که زنجیره انتشار ویروس کرونا را تسریع کند اعم از تجمعات سیاسی، عبادی، فرهنگی و اقتصادی در این استان خلاف قانون است چراکه این تجمعات شتاب دهنده این ویروس بشمار می روند.

به گزارش ایسنا موهبتی در ستاد کرونا سیستان و بلوچستان اظهارداشت: قطعا امکانات پزشکی ما مطلوبیت لازم با شرایط اپیدمی شدن در کشور یا پاندمی شدن در دنیا را ندارد بنابراین اگر به هشدارهای سازمان بهداشت جهانی توجه نشود به طور قطع ضرر دارد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه به گفته رهبر معظم انقلاب کسانی که در مقابله با ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند شهید خدمت محسوب شوند نشان دهنده اینست که شرایط فعلی از شرایط جنگ نیز سخت تر بوده بنابراین با در نظر گرفتن احتمال بیوتروریسم لازم است تا خیلی جدی تر با این مشکل مقابله شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه همه باید برای بدترین شرایطی که اتفاق آن نیز متصور است آمادگی لازم را داشته باشند، گفت: متاسفانه برخی مصوبات ستاد کرونا رعایت نشده است.

وی بیان کرد: همه دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان موظف به ریشه یابی بیماری و مشخص کردن رفت و آمدهای مبتلایان به ویروس کرونا هستند.

موهبتی ادامه داد: براساس ابلاغیه جدید ستاد ملی کرونا، خروج افراد مشکوک از سیستان و بلوچستان و همچنین ورود افراد از استان‌های درگیر باید با کنترل بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۹۳ هزار و ۲۴۶ پاکستانی از مرز میرجاوه وارد کشور و ۱۵۶ هزار و ۲۵۶ نفر از این افراد از این مرز خارج شدند این به معنی آن است که ۲۷ هزار و ۹۹۰ نفر از اتباع این کشور هنوز در ایران حضور دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا جلوی ورود اتباع خارجی به استان گرفته شد و از طرفی اتباع موجود از کشور خارج شدند اما با اتباعی که هم‌اینک داخل کشور هستند نمی‌توان کاری کرد و باید اعلام شود که تا دو هفته آینده هیچکدام از زائران و اتباع پاکستانی به سمت این استان حرکت نکنند.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه هم‌اینک فصل برداشت محصولات کشاورزی جنوب سیستان و بلوچستان مانند زرآباد و دلگان است از ورود کامیون‌های حمل محصولات به منطقه جلوگیری نشود بلکه اداره‌کل راهداری تمهیداتی برای ضدعفونی کردن این کامیون‌ها در مبادی ورودی و خروجی استان تعبیه کند.

موهبتی خاطرنشان کرد: برای تامین میوه شب عید نیز فرمانداران باید به همین شکل اقدام کنند و برای بارگیری خودرو بفرستند.

وی همچنین از پرداخت ۹۱۷ میلیارد تومان از بیمه‌های معوق دانشگاه‌های علوم پزشکی استان خبر داد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از مبلغ پرداخت شده ۳۳۶ میلیارد تومان مربوط به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۱۵۷ میلیارد تومان دانشگاه علوم پزشکی زابل، ۴۲۴ میلیارد تومان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و ۹۵ میلیارد تومان نیز مربوط به بخش خصوصی بوده است.

وی ادامه داد: از محل اعتبارات مربوط به وزارت بهداشت نیز تا کنون درخواست پرداخت ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار داده شده که ۸۰ میلیارد تومان آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

موهبتی افزود: از محل اعتبارات استانی نیز برای این موضوع اعتباری در نظر گرفته شده که ۵۰۰ میلیون تومان به دانشگاه علوم پزشکی زابل، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان نیز به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برای کمبود تخت و امکانات اختصاص دارد.

وی به اهمیت مصوبات ستادهای ملی و استانی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، مصوبات این ستاد حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی را دارد و تمام دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجرای آن هستند.

استاندار گفت: در صورتی که ستاد ملی کرونا در برخی امور به ستادهای استانی تفویض اختیار کند آن هم به منزله مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده و عدم اجرای آن شرایطی را در پی خواهد داشت که در قانون نیز تصریح شده است.

وی به فرمانداران سیستان و بلوچستان دستور داد تا برابر با مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا از امکانات اداری دستگاه‌های شهرستان خود استفاده کنند و برای زمان بحرانی بیمارستان‌های اضطراری را شکل دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا