خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تهدیدهای نرم افزار رایگان

سیتنا نوشت: اغلب کاربران اینترنت به ویژه در ایران استفاده از نرم افزار های رایگان یا ارزان‌قیمت را به خریدن اصل نرم‌افزار ترجیح می‌دهند؛ درحالی‌که خبر ندارند هکرها از این قابلیت به عنوان یک دام به نفع خودشان استفاده می‌کنند.

پایگاه اطلا‌ع‌رسانی پلیس فتا اعلام کرد: در اغلب مواقع باج افزارها از طریق نرم‌افزارهای کرک شده وارد سیستم شما می‌شوند. علاوه بر نرم‌افزارهای تبلیغاتی غیر معتبر، امکان انتقال ویروس‌ها‌ و باج افزارها از طریق دانلود نرم‌افزارهای کرک شده حتی از وب‌گاه‌های معتبر و مورد تأیید نیز وجود دارد.

تنها راه‌حل مسئله، استفاده از نسخه اصلی (اورجینال) نرم‌افزارهاست؛ اما اگر فرد مجبور به استفاده از نرم‌افزار کرک شده  (نرم‌افزار قفل شکسته) گردید، بهتر است نرم‌افزار موردنظر خود را روی رایانه دیگری که حاوی اطلاعات خاصی نیست، نصب کند. سپس در صورتی که مطمئن شد اطلاعاتش مورد سرقت قرار نمی‌گیرد، آن را روی دستگاه اصلی نصب نماید.

مثلاً اگر وب‌گاه گوگل را باز می‌کنید، در آن لحظه فقط باید اطلاعات گوگل با رایانه شما رد و بدل شود؛ اما اگر اطلاعات دیگری ناخواسته در حال ورود یا خروج از رایانه باشد، یعنی آن نرم‌افزار امن نیست، البته افراد عادی امکان این تشخیص را ندارند و نرم‌افزارهای خاصی وجود دارد که کارشناسان با کمک آن‌ها می‌توانند این تبادل اطلاعات را تشخیص دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا