خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش دبیرکل سازمان ملل به تحولات ادلب

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل تشدید درگیری‌ها در شمال غرب سوریه را که در جریان آن تعدادی از سربازان ترکیه کشته شدند، به عنوان یکی از نگران کننده‌ترین لحظات جنگ ۹ ساله سوریه توصیف کرد و خواستار برقراری یک آتش‌بس فوری شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال کشته شدن ۳۳ سرباز ترکیه در حمله نیروهای ارتش سوریه که مرگبارترین حمله برای ارتش ترکیه در ۳۰ سال گذشته محسوب می‌شود، شورای امنیت سازمان ملل نشست فوق‌العاده‌ای را روز جمعه در این خصوص برگزار کرد.

نیروهای دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تحت حمایت نیروی هوایی روسیه در حال مبارزه برای بازپس گیری ادلب، بزرگ‌ترین منطقه تحت کنترل شورشیان در سوریه پس از ۹ سال جنگ هستند. ترکیه در اقدامی بی‌سابقه برای حمایت از شورشیان، هزاران نیرو و ادوات جنگی سنگین به ادلب فرستاده است.

گوترش به خبرنگاران در نیویورک گفت: ‌اصلی‌ترین موضوع برقراری یک آتش‌بس فوری قبل از آن است که اوضاع از کنترل خارج شود. من در تمامی تماس‌هایم با طرفین درگیر بر روی یک موضوع تاکید داشتم و آن عقب نشینی از لبه تشدید تنش‌ها بود.

وی افزود:‌ من همچنین بار دیگر درخواست خود برای حفاظت از غیرنظامیان را تکرار می‌کنم. در این بین غیرنظامیان بهای سنگینی پرداخت می‌کنند و همزمان با اینکه خط مقدم درگیری‌ها به مناطق پرجمعیت نزدیک می‌شود، عرصه برای غیرنظامیان تنگ‌تر می‌شود.

طی سه ماه گذشته نزدیک به یک میلیون شهروند سوری از کشور فرار کرده‌اند که بزرگ‌ترین مهاجرت دسته جمعی از این جنگ محسوب می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا