خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاهش ساعت کاری در تهران تا اطلاع ثانوی به دلیل شیوع کرونا

علبرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران طی نامه‌های جداگانه‌ای به مقامات مربوطه در استان تهران، درباره ساعت کاری کارکنان و همچنین مرخصی استعلاجی افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای دستور داد.

به گزارش ایسنا و بر اساس اعلام کانال خبری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی – فرمانده عملیات مدیریت کرونا درکلانشهرتهران طی نامه‌های جداگانه‌ای به مقامات مربوطه در استان تهران دستورهای زیر را ابلاغ کرد:

– ساعت کاری تا اطلاع ثانوی به ۸ الی ۱۳ تقلیل می یابد
تبصره: کارکنان شش روز کار در هفته ساعت کاری به ۸ الی ۱۲ تقلیل می‌یابد.

– افراد آسیب پذیر مشروحه ذیل با تایید پزشک معتمده دستگاه با استفاده از مرخصی استعلاجی حداقل حضور در محل کار خودرا داشته باشند:
افراد بیماری‌های زمینه‌ای مثل بیماری قلبی عروقی، ریوی، دیابت، بیماری کبدی مزمن، بیماری کلیوی مزمن افراد با سابقه سرطان، وجود هرگونه بیماری نقص ایمنی (مادرزادی یا اکتسابی) افراد با سابقه استفاده طولانی از کورتون، بیماری ایدز، مادران باردار یا شیرده دارای کودک زیر ۱۰ سال.

زالی همچنین ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو هماهنگی با استانداری تهران و جلساتی که دکتر محسنی بندپی در مجموعه استانداری تهران داشتند کارگروهی صبح امروز تشکیل شد و بخش‌های اجرایی و اداری آن مورد توافق قرار گرفت. همزمان کمیته فنی و عملیاتی ستاد کرونا در شهر تهران تشکیل شد.

وی با اشاره به ماحصل مصوبات این ستاد برای کلان شهر تهران، گفت: با هماهنگی استاندار تهران، برای اینکه میزان ترددهای درون شهری را تغییر دهیم با توجه به ویژگی‌های این کلانشهر وحجم گسترده دستگاه‌های اجرایی در این شهر، سعی شد همه این ویژگی‌ها در نظر گرفته شود. در این راستا در رابطه با کلیه دستگاه‌های اجرایی دولتی و دستگاه‌های عمومی غیردولتی که تحت مصداق سازمان خدمات کشوری هستند، بر اساس این بخشنامه که از امروز ابلاغ خواهد شد، فعالیت کلیه دستگاه‌ها از ۸ تا ۱۳ تعیین می‌شود. دستگاه‌هایی که شش روز در هفته کار می کنند این عدد ۸ تا ۱۲ می‌شود.

وی افزود: کلیه رستوران‌ها که در دستگاه‌های مختلف اجرایی استان در روزهای گذشته توزیع غذا را انجام می‌دادند، با توجه به زمانبندی انجام شده، اعطای ناهار به پرسنل حذف می‌شود و در اصل از آوردن غذا از رستوران‌ها ممانعت به عمل می‌آید. همچنین کلیه دستگاه‌های اجرایی که می‌توانند از ظرفیت دورکاری استفاده کنند، قرار شد بر اساس پروتکل اجرایی خود آن دستگاه، از طرفیت دور کاری استفاده شود.

وی گفت: همچنین مصوب شد که کلیه دستگاه‌های اجرایی که می‌توانند از ظرفیت دورکاری استفاده بهینه به عمل آورند، بر اساس پروتکل اجرایی تهیه شده از سوی دستگاه مربوطه، از ظرفیت دورکاری استفاده کنند. برای جانبازان شیمیایی ریوی نیز مرخصی اجباری بدون احتساب سنوات در نظر گرفته می‌شود.

زالی ادامه داد: در دستگاه‌هایی که جنبه حمایتی و امدادی در شهر تهران دارند نیز برنامه‌ریزی‌ و طراحی‌های پرسنلی باید به گونه‌ای باشد که ارایه خدمات امدادی در شهر تهران با چالش روبرو نشود و کمافی‌السابق با همان ظرفیت‌های مورد لزوم مورد بهره‌بردرای قرار گیرند.

وی افزود: لیست گروه‌های پرخطری که مشمول این موضوع می‌شوند را به صورت مکتوب به همه دستگاه‌ها ابلاغ خواهیم کرد. همچنین اینکه تا چه زمانی شرایط اینگونه خواهد بود، فعلا “تا اطلاع ثانوی” را برای این پروتکل در نظر گرفته‌ایم و متناسب با اقتضای شرایط روز تصمیم خواهد گرفته شد.

وی همچنین درباره جلسه امروز خود با آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: خوشبختانه با هماهنگی آموزش و پرورش و صدا و سیما از صبح امروز مدرسه تلویزیونی اجرا شد که ظرفیت بسیاری خوبی است و آن را مصداق ترویج عدالت آموزشی می‌دانیم. البته یکی – دو مصوبه داریم که استمرار یابد. قرار شد با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش در صورتی که بسته‌های آموزشی مورد لزوم باشد، از ظرفیت مخابرات استان تهران بهره‌برداری شود. همچنین وزارت ارتباطات گزینه‌های متعدد و متنوعی برای افزایش زیرساخت و تنوع ارایه خدمات در نظر گرفته‌اند و قرار شد این ظرفیت‌ها به فعلیت درآیند. همچنین مصوب شد که سامانه ۱۹۰ و ۴۰۳۰ که پاسخگوی کشور و استان تهران هستند، با ظرفیت فناوری اطلاعات بتوان در تقویت زیرساخت‌ها و مکانیسم‌های حمایتی آن اقدام شود.


درپی شیوع ویروس کرونا در کشور، براساس اعلام شورای هماهنگی بانک‌های دولتی، ساعت کاری بانک‌های عضو شورا در تمام کشور از امروز(دهم اسفند) تا آخر هفته (پانزدهم اسفند) از ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ خواهد بود.

ساعت کار کارکنان این دسته از بانک‌ها نیز ۸ تا ۱۳ اعلام شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا