خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«شهید سلیمانی خود را به‌عنوان حامی کل مردم می‌دید»

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شهید سلیمانی خود را به‌عنوان حامی و حافظ کل مردم می‌دید.

حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص دلایل بروز رفتارهایی نظیر احتکار لوازم بهداشتی و سایر مایحتاج عمومی در شرایط خاصی نظیر شیوع بیماری کروناویروس، گفت: این آسیب‌های اجتماعی مربوط به گروه خاص و کم جمعیتی است و نباید اگر یک گروه کوچکی دست به رفتار خلاف اخلاق و عدالت می‌زنند، آن را به عموم مردم تعمیم دهیم.

او افزود:‌ فرهنگ عموم مردم ایران زمانی مشخص می‌شود که وقتی زلزله می‌آید مشارکتشان در رسیدگی به زلزله زده‌ها بسیار زیاد می‌شود یا زمانی که سیل می‌آید موج جمعیت را می‌بینیم که برای کمک به هموطنان خود از هیچ تلاش و همراهی فروگذار نمی‌کنند؛ یا آنچه در تشییع جنازه سردار سلیمانی، که پایه حمایت از فرهنگ ایثار و شهادت است، حضور گسترده‌ای دارند.

عاملی ادامه داد: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در عین حال این نکته را یادآور شد: نمی‌خواهیم بگوییم که ما در سطح فرهنگ دوران جنگ هستیم، طبیعتاً مقداری از آن فرهنگ فاصله گرفته‌ایم، ولی باید برویم به سمت اینکه بررسی کنیم نقاط ضعفمان چیست و آن را تبدیل به نقاط قوت کنیم و نقاط قوت خود را در حوزه فرهنگ قوی‌تر کنیم.

او همچنین گفت: سردار شهید سلیمانی نمادی بود برای اینکه در آیینه شخصیت او خودمان را ارزیابی کنیم. شهید سلیمانی خودش را فدا کرد و با عقل و تدبیر از حریم انقلاب اسلامی حمایت و گره‌های انقلاب اسلامی را باز کرد و طرفدار عموم مردم بود.

عاملی افزود: شهید سلیمانی خود را به‌عنوان حامی و حافظ کل مردم می‌دید و این نگاه، همان فرهنگی است که امام راحل و مقام معظم رهبری به ما یاد داده است و باید این فرهنگ را گسترش دهیم چرا که جواب می‌دهد. هیچ پدر و مادری نیست که به فرزندان خود محبت نکند، ممکن است کودک یک بار بچگی و رفتار بد کند ولی مرجعیت محبت همیشه سر جای خودش است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آموزه‌های دینی را در این باره یادآور شد و گفت: حضرت علی(ع) به مالک اشتر توصیه می‌کند که دلت را از محبت مردم پر کن برای اینکه مردم یا هم‌دین تو هستند یا هم نوع تو؛ این نگاه حضرت علی(ع) که به مالک حکمران خود آموزش می‌دهد باید مسیر ما باشد که نظام حکمرانی دائماً رعایت حقوق مردم و کمک به سلامت اجتماعی را مدنظر خود داشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا